یزدانی و کریمی طلا گرفتند

آرمان: بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در حالی از روز گذشته آغاز شد که کاروان کشورمان با درخشش یزدانی و کریمی در کشتی آزاد به ۲ مدال طلا رسیدند ضمن اینکه تیم کشتی یک برنز و پومسه کاران ۲ برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند
اولین مدال
کوروش بختیار نماینده پومسه به مصاف نماینده کامبوج رفت و با امتیاز 8.220 به پیروزی رسید و به دور بعدی راه یافت. بختیار در دومین دیدارش در بخش انفرادی به مصاف نماینده اندونزی رفت و با پیروزی مقابل او به نیمه نهایی راه یافت و برنزش را قطعی کرد تا اولین مدال کاروان ایران را به‌نام خود کند. بختیار در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده چین تایپه با امتیاز 8.570 در مقابل امتیاز 8.480 به برتری رسید و گام به فینال گذاشت. بختیار در فینال به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت و با شکست مقابل او به مدال نقره بسنده کرد. بختیار اولین مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است. کوروش بختیار قهرمان پومسه و نخستین مدال‌آور کاروان ایران در مورد دیدار نهایی مسابقات پومسه اظهار کرد: واضح بود من اکثر ضربات را بعد از حریف کره‌ای می‌زدم. صدای تماشاگران نشان می‌داد که چه کسی بهتر است. قدرت، پرش، نرمش و انعطاف من از حریف بهتر بود و تماشاگران شاهد بودند اما گویا نمی‌خواستند مدال طلا بگیرم.
اولین مدال بانوان


مرجان سلحشوری نماینده پومسه ایران در نخستین مبارزه‌اش به مصاف نماینده ماکائو رفت و به پیروزی رسید. مرجان سلحشوری در ادامه با غلبه بر حریف ژاپنی خود، ضمن صعود به نیمه نهایی، دومین مدال کاروان ایران را مسجل کرد. او در مجموع با امتیاز 8.270 حریف ژاپنی خود را مغلوب کرد. سلحشوری در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت و با برتری مقابل او راهی فینال شد. بانوی پومسه‌روی کشورمان در فینال مقابل نماینده اندونزی شکست خورد و به مدال نقره رسید و دومین مدال کاروان ایران را به ارمغان آورد. مرجان سلحشوری بعد از کسب مدال نقره پومسه زنان، اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود. چون تک حذفی بود همه مبارزه‌ها حکم فینال را داشت. کل سالن اندونزی را تشویق می‌کردند شرایط سخت بود اما موضوع در تمرکز من تاثیری نداشت. خدارا شکر می‌کنم که این مدال را برای کاروان ایران به‌دست آوردم. نخستین مدال‌آور بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی تاکید کرد: قدری بد شانسی بود که نقره گرفتم. پیش از این مسابقات من فقط فکر می‌کردم مدال را بگیرم. حالا هم این مدال را به شهید گیتی‌نما تقدیم می‌کنم. زمان اعزام دور مزار شهید گمنام در فدراسیون جمع شدیم و به‌هر کدام از ما یک پلاک دادند. روی مدال من اسم شهید گیتی‌نما بود که بسیار روحیه‌بخش بود.
کشتی
مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم در دور نخست به مصاف نماینده چین رفت و با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد. باتوجه به شکست حریف چینی در مقابل اوکاسوف از قزاقستان، مهران نصیری از دور مسابقات کنار رفت.در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز که ۲۱ کشتی‌گیر حضور داشتند، مصطفی حسین‌خانی دارنده مدال برنز جهان در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان 2017 از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 10 بر 7 شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. حسین‌خانی در رقابت‌های جهانی پاریس 2017 برابر این کشتی‌گیر ژاپنی در حالی‌که تا ثانیه‌ پایانی پیش بود بر اثر اشتباهی که داشت در نهایت شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.حسین‌خانی در دوره قبل بازی‌های آسیایی نیز از رسیدن به مدال بازماند.رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل نماینده نپال در زمان 2:06 دقیقه به پیروزی 10 بر صفر رسید. اطری در دور سوم 15 بر 9 از سد نماینده هند گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده مغولستان باخت و ضمن ناکامی در صعود به فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. اطری در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت و در حالی که 4 بر یک عقب بود، اما در دو دقیقه پایانی با اجرای فنون زیبا، امتیازات پیاپی را کسب کرد و به برتری 9 بر 4 رسید تا در رده سوم بایستد و صاحب مدال برنز شود. اطری توانست سومین مدال کاروان ایران را به‌نام خود ثبت کند.حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دوم و در مدت 45 ثانیه حریفی از اندونزی را 10 بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک 2016 در دور بعدی به مصاف پاوان کومار از هند رفت و در مدت زمان 2:03 دقیقه به برتری 11 بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه‌نهایی ١٢بر ٢ رقیب مغولستانی برد و فینالیست شد. در فینال مقابل «میکاییل ابو نادر» از لبنان در یک دقیقه و 30 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، مقابل حریفی از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کریمی در این مرحله حریف ازبک را ضربه کرد و فینالیست شد. کریمی در فینال به مصاف «ماگومد موسی‌یف» از قرقیزستان رفت و با ارائه یک نمایش برتر موفق شد این حریف را 6 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.
کبدی
تیم‌ملی کبدی بانوان کشورمان در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20 کره‌جنوبی را شکست داد. تیم‌ملی کبدی مردان ایران در نخستین دیدار خود مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 55 بر 19 به برتری دست یافت.در سایر رشته‌های تیمی و انفرادی کاروان تیم کشورمان درخششی نداشت!