رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران تاکید کرد؛

«جهان صنعت» در شماره 3603 در مورخ 21/1/96 خود مطلبی با عنوان «داروگر 90 ساله هم تعطیل می‌شود؟» به نقل از خبرگزاری‌های رسمی کشور به چاپ رسانده بود که با واکنش دست‌اندرکاران هلدینگ داروگر روبه‌رو شد‌.
در این راستا بخشی از جوابیه مفصلی که برای ما فرستاده شده بود، مربوط به روزنامه دیگری بود که ما از انعکاس آن معذور هستیم‌. اما بخش دیگری که به تشریح امکانات و تولیدات این برند قدیمی می‌پرداخت، بدون کوچک‌ترین حذف و تغییری به چاپ می‌رسد‌.
در عین حال ذکر این مهم ضروری است که مطلب «جهان صنعت» با توجه به تجربیات قبلی درخصوص تولیدکنندگان قدیمی و مشکلاتی که با آن مواجه شدند، به نگارش در آمده بود که امیدواریم در مورد داروگر هرگز مصداق پیدا نکند‌. اما به هر حال «جهان‌صنعت» براساس رسالت خود هر نوع تغییر و تحول در این برند قدیمی را زیر ذره‌بین
قرار می‌دهد‌.


جوابیه هلدینگ داروگر
در حالی که اظهارات متعددی در مورد تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه قدیمی و پرآوازه داروگر مطرح شده بود، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: داروگر برند قدیمی کشور در تولید محصولات بهداشتی است و نه تنها تعطیل نشده بلکه تولید آن افزایش نیز داشته است.به گفته این مقام مسوول، داروگر روال عادی تولید خود را طی می‌کند و در فرصت تعطیلی‌های فروردین‌ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را سپری کرده تا بتواند با توان بیشتری در چرخه تولید محصولات مطلوب گام بردارد.
با توجه به اخبار و اظهارات متناقض در مورد ادامه فعالیت این کارخانه، هلدینگ داروگر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و تعطیلی این کارخانه را تکذیب و جوابیه‌ای منتشر کرد.
در بخشی از جوابیه آمده است که این مجموعه شامل کارخانه‌های شوینده، بهداشتی و آرایشی کف، تولی‌پرس، تولید دارو، روغن‌نباتی جهان‌ شیرینی شکلات کیوان و 12 واحد تولیدی بزرگ که زیرمجموعه هلدینگ می‌باشد در مورد خبر مربوط به زیرمجموعه‌های خود، ضمن تکذیب کلیه موارد، اعلام می‌دارد چطور ممکن است مجموعه‌ای که بیش از 60 درصد بازار شوینده آرایشی بهداشتی را تامین می‌کند تعطیل شود؟ با توجه به اینکه کلیه کارخانجات در سال حداقل یک ماه اورهال دارند.آیا این ممکن است که خط تولید پودر لباسشویی ما که روزانه هزار تن پودر شوما و دریا و کف را تولید می‌کند، اورهال نشود؟ یا دستگاه شامپو تخم‌مرغی ما که در سراسر دنیا شناخته شده و روزانه بیش از 100 تن تولید می‌شود نیازی به تعمیرات سالانه ندارد؟ با عنایت به اینکه هدلینگ داروگر با توجه به سهم بازار و قیمت‌های مناسب، تنظیم‌کننده قیمت محصولات شوینده و بهداشتی کشور است، سعی شده با حداقل تعطیلی بعد از نوروز امکان ازسرگیری تولید را داشته باشیم.البته برای جلوگیری از آسیب دیدن مصرف‌کننده‌ها به دلیل کمبود احتمالی محصولات، پیش از تعطیلات، شیفت‌های کاری را دو برابر کردیم تا با بالا بردن موجودی انبارها بتوانیم در ایام تعمیرات، نیاز بازار را تامین کنیم. مثلا در اسفندماه به جای تولید روزانه 500 تن مایع ظرفشویی ریکا و جام 900 تن تولید کردیم تا در فروردین‌ماه با شوک کمبود مایع ظرفشویی مواجه نشویم.مجموعه‌ها و اشخاصی که تحمل این حجم تولید باکیفیت و قیمت مناسب را ندارند، با شایعات بی‌اساس سعی در تخریب جایگاه ما داشتند که به لطف خداوند متعال این مسایل باعث ایجاد اشکال در کار ما نشد و به کلیه پرسنل و مصرف‌کنندگان عزیز اعلام می‌کنیم امسال تعداد محصولات به بالای هزار قلم افزایش خواهد یافت.
ضمنا در خبر مربوطه عنوان شده که به جز نگهبان کسی در کارخانه حضور ندارد. جای بسی تعجب دارد که استعلام چنین امر مهمی که به آبروی یکی از بزر‌گ‌ترین مجموعه‌های صنعتی مربوط است از یکی از کارگران مجموعه که هویت وی نیز موهوم است گرفته می‌شود و هیچ پیگیری از مدیران و مسوولین هلدینگ صورت نمی‌پذیرد درحالی که مطابق موارد فوق‌الذکر پرسنل فنی با تمام قوا در حال اورهال کردن ماشین‌آلات هستند.
ضمنا اشاره به صحبت‌های فرد مجهول‌الهویه دیگری به عنوان عضو سابق انجمن شوینده و بهداشتی با محتوای تعطیلی قریب‌الوقوع سایر کارخانه‌ها هم علاوه بر تایید بی‌اطلاعی نامبرده، کاملا مغایر با برنامه‌های سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) بوده و جای تامل دارد درحالی که وزارتخانه‌های مسوول و کلیه نهادهای مربوطه خلاف این موارد را تایید می‌کنند.همین‌طور با توجه به صحبت‌های یکی از اعضای هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار تهران، عنوان شده که کالاهای این شرکت با توجه به مشکلات از 500 قلم به 10 قلم کاهش یافته که این مطلب واهی از نظر ما نیازی به تکذیب ندارد و مراجعه به هر فروشگاه کوچک و بزرگی از دورافتاده‌ترین نقاط کشور تا بزرگ‌ترین مراکز نشان‌دهنده حجم محصولات تولیدی
داروگر می‌باشد.
در پایان، وظیفه خود می‌دانیم از شما و سایر رسانه‌های محترم بخواهیم ضمن اطمینان از صحت منابع خبری که به آنها استناد می‌نمایید، با توجه به قرار گرفتن در سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) دقت کنید به عرصه تولید و اشتغال که از مهم‌ترین وظایف واحدهای صنعتی از جمله هلدینگ داروگر آسیب نرسد.