معاون اول رئیس‌جمهوری: کاهش آثار تحریم‌ها مهمترین اولویت فعلی دولت است

معاون اول رئیس‌جمهوری اداره مطلوب کشور و جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی مردم در شرایط تحریم را مهمترین اولویت دولت دانست.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار جمعی از کارشناسان جوان اقتصادی افزود: باید با ایجاد ساز و کارهای کارآمد برای اداره کشور به نحوی عمل کنیم که زندگی مردم و فعالیت بنگاه‏های اقتصادی دچار آسیب نشود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکایی‏ها با ایجاد اتاق فکر و گروه اقدام برای اعمال تحریم علیه ایران، بر لزوم برنامه ریزی دقیق و واکنش به موقع برای مهار تحریم ها تاکید کرد و افزود: باید در مقابل اقدامات آمریکا برنامه هایی را به اجرا بگذاریم که کمترین فشار و آسیب بر اقشار مختلف جامعه به ویژه طبقات ضعیف وارد شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه دولت از نقد عالمانه و کارشناسی سیاست‏های اقتصادی خود استقبال می‏کند، تاکید کرد: من بعنوان معاون اول رئیس جمهوری باید از سیاست های دولت حمایت کنم در عین حال آمادگی لازم برای اصلاح مستمر سیاست‏های اقتصادی دولت وجود دارد تا با تقویت نقاط قوت سیاست‏ها و برطرف کردن نقاط ضعف بر کارآمدی سیاست های اقتصادی دولت بیافزائیم.


رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از کارشناسان اقتصادی حاضر در جلسه خواست با بکارگیری همه توان و ظرفیت علمی خود راهکارهای عملی و قابل اجرا و عملیاتی در جهت مهار تحریم‏ها و اداره هر چه بهتر کشور تدوین کنند و راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت کشور در شرایط تحریم را به دولت ارائه دهند.
در این جلسه که دبیر هیات دولت و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، برخی از راهکارها برای مهار تحریم و کاهش آثار منفی آن بر اقتصاد کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در حال حاضر بسیاری از کنش‌گران اقتصادی سعی دارند تا با تکیه بر توان‌های گوناگون موجود در کشور، زمینه را برای رفع معضلات و مشکلات فعلی در عرصه اقتصاد مهیا کنند.
سایر اخبار این روزنامه
هنرمندان معضل خشکسالی را در «لاله» به نمایش گذاشتند غزل خداحافظی آب به روایت هنر محمدصادق جنان صفت مومنی جانشین نوبخت و راغفر جانشین کرباسیان شوند پیام صریح ظریف خطاب به اروپا و آمریکا هنوز آماده هزینه کردن نیستید! «ابتکار» از وابستگی بسیاری از سمن‌ها به دولت و تاثیرات آن گزارش می‌دهد ساز‌مان‌های مردم نهاد دولتی! «ابتکار» از طرح شفاف‌سازی مشارکت نمایندگان در طرح‌ها و لوایح گزارش می‌دهد تشدید نظارت ملت بر بهارستان بسته‌هایی که به بن‌بست خوردند لزوم اصلاح نقشه ارزی کشور یک مقام بلند پایه نظامی آمریکا: همچنان در عراق می‌مانیم «ابتکار» به بهانه مراسم تشییع عزت‌الله انتظامی حواشی این مراسم‌ را بررسی می‌کند مراسم آشفته معاون اول رئیس‌جمهوری: کاهش آثار تحریم‌ها مهمترین اولویت فعلی دولت است «ابتکار» حواشی یک تجمع سازمان‌یافته را بررسی می‌کند تهدید به ترور؟ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مرجع قانونی استعلام از مدیران دوتابعیتی وزارت اطلاعات است وزیر دفاع خبر داد: از یک جت جنگنده ایرانی رونمایی می‌شود