پرچمداری بانوی تیرانداز



امسال ورزش ایران، سال شلوغ و ویژه‌ای را تجربه می‌کند. پس از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه که با بازی‌های غرورآفرین ملی‌پوشان فوتبال همراه بود و ورزش ایران را تحت‌الشعاع خود قرار داد، حالا نوبت به ورزشکاران ایرانی سایر رشته‌های ورزشی رسیده تا بدرخشند و پرچم ایران را در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به اهتزاز دربیاورند. بازی‌هایی که مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره آن روز گذشته در جاکارتا و در استادیوم «گلورا بانگ کارنو» برگزار شد. کاروان ورزشی ایران با 378 ورزشکار در این مسابقات شرکت دارد و دیروز تعدادی از ورزشکاران که به محل مسابقات اعزام شده‌اند، در مراسم افتتاحیه شرکت کردند و رژه رفتند. الهه احمدی مطابق اعلام قبلی پرچمدار کاروان ایران در این بازی‌ها بود که از پالمبانگ (محل برگزاری مسابقات تیراندازی) به جاکارتا سفر کرده بود و کاروان ورزشی ایران با پرچمداری این بانوی تیراندازی و سرپرستی نصرالله سجادی از مقابل جایگاه رژه رفت. نکته جالب این بود که احمدی بعد از پایان مراسم هم بلافاصله به پالمبانگ برگشت تا در مسابقات خود در رشته تیراندازی شرکت کند.
رئیس جمهوری با موتور آمد


اتفاق جالب و عجیبی که در مراسم افتتاحیه رخ داد، این بود که کلیپى از رئیس جمهوری اندونزی پخش شد و بعد از آن فردی سوار بر موتور وارد ورزشگاه شد که بسیاری فکر کردند کاری تبلیغاتی و نمایشی است اما فرد موتورسوار کسی نبود جز «جوکو ویدودو»، رئیس جمهوری اندونزی که با این کار بسیار مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.
مسئولان ایرانی در جایگاه ویژه
در این مراسم که بسیاری از مسئولان کشورهای مختلف در آن حضور داشتند، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، ولی‌الله محمدی نصرآبادی سفیر  ایران در اندونزی و بهرام افشارزاده دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با حضور در جایگاه مقامات به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند و به تشویق ورزشکاران پرداختند.
نمایش‌هاى سنتى اندونزى
گفتنی است مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی، تدارک زیادی برای مراسم افتتاحیه در نظر گرفته  بودند. این مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان زلزله  اندونزی آغاز شد.
برگزاری نمایش‌هاى سنتى اندونزى از بخش‌هاى ویژه این مراسم بود که مورد توجه قرار گرفت. آبشار، جنگل و صخره‌ای برای مراسم افتتاحیه تعبیه شده بود که نماد سرسبزی کشور اندونزی است.
رژه تیم‌ها
در این مراسم، افغانستان اولین کشوری بود که در مراسم رژه تیم‌ها شرکت کرد. از دیگر اتفاقات جالب، حضور کشور کویت در کمیته ملی المپیک بود که پس از سال‌ها تعلیق، با پرچم کشور خودش رژه رفت. ضمن این که زمان رژه فلسطین، حاضران در ورزشگاه بشدت کاروان این کشور را تشویق کردند. همچنین، کشورهای کره جنوبی و کره شمالی به صورت مشترک در رژه شرکت کردند. تشویق کاروان اندونزی نیز در نوع خود جالب توجه بود.
مقامات 2 کره که در جایگاه ویژه حضور داشتند، با گرفتن دست یکدیگر، خوشحالی خود را نشان دادند.
هنگام رژه این کشور که آخرین رژه نیز بود، سر و صدا و تشویق زیادی در ورزشگاه به‌پا شد و هواداران میزبان، بخوبی از کشورشان حمایت کردند و زمانی هم که سرود اندونزی خوانده شد، تماشاگران حاضر در ورزشگاه که بیشترشان را اندونزیایی‌ها تشکیل می‌دادند، ایستادند و با احترام نظامی، سرود را خواندند. کاروان ایران هم به عنوان یازدهمین کشور وارد ورزشگاه شد. پس از رژه،هر یک از تیم‌ها در جایگاه مخصوصی که برای آنها ایجاد شده بود، قرار گرفتند. در پایان هم، نماینده ورزشکاران و داوران سوگندنامه‌ای را قرائت کردند.
تشکر از اتحاد دو کره
در ادامه این مراسم شیخ احمد الفهد الصباح رئیس کویتی شورای المپیک آسیا که با لباس عربی در مراسم افتتاحیه حاضر شده بود، برای حاضران در ورزشگاه به صحبت پرداخت.
وی به زبان اندونزیایی صحبت کرد و حاضران خوشحال شده و او را تشویق کردند. وی روز استقلال اندونزی را نیز تبریک گفت و در سخنرانی‌اش از اتحاد دو کره تشکر وحمایت کرد و خواستار ادامه آن شد و  در پایان صحبت‌هایش به زبان‌های عربی و انگلیسی از مردم اندونزی تشکر کرد.
ضمن اینکه اریک توهیر مسئول برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 در سخنرانی‌اش از هر 54 کشور شرکت کننده خواست که بازی‌های جوانمردانه‌ای داشته باشند و مسابقات با کیفیتی برگزار کنند.