توافق اولیه ترامپ و پوتین درباره خروج ایران از سوریه

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در دولت آمریکا اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهوری روسیه و آمریکا بر سر ضرورت خروج ایرانی‌ها از سوریه به توافق اولیه دست یافته‌اند.
به گزارش ایلنا، این منبع، تصریح کرد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ هفته آینده با «نیکولای پاتروشف» همتای روس خود در ژنو دیدار و درباره جلوگیری از نقش‌آفرینی ایران در سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.این دیدار در راستای نشست ترامپ با پوتین در هلسینکی که در ماه جولای برگزار شد، انجام می‌شود. درهمین راستا حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به طرح برخی ادعاها مبنی بر توافقات صورت گرفته میان آمریکا و روسیه به منظور خروج ایران از خاک سوریه، گفت: طرح چنین ادعاهایی بیشتر جنبه تحریک آمیز در مناسبات میان ایران، روسیه و سوریه دارد؛ به عبارت دیگر چنین ادعایی بیشتر با این هدف مطرح می‌شود که مواضع تند میان ایران، روسیه و سوریه شکل بگیرد؛ این درحالی است که دلیلی برای چنین ادعایی وجود ندارد. نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نوع حضور ایران در سوریه مشخص است، افزود: حضور ایران مستشاری و با دعوت دولت سوریه صورت گرفته است، ضمن اینکه هر زمان دولت‌های ایران و سوریه به توافقات لازم دست پیدا کنند؛ به طورحتم ادامه حضور مستشاری ایران درسوریه طبق تصمیمات انجام شده لغو می‌شود، بنابراین به طرح چنین ادعاهایی نباید توجه و اعتنا کرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه آمریکا درجایگاه تعیین تکلیف برای ایران و سوریه نیست، گفت: چنین ادعاهایی بیشتر با هدف تحریک و موضع گیری میان روابط ایران، روسیه درخصوص سوریه صورت می‌گیرد که باید درمقابل چنین مسسائلی با سیاست بیشتری عمل کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مهدی مالمیر روزنامه نگار فساد فقط مربوط به نهادهای اجرایی نیست فریدون مجلسی کارشناس بین‌الملل علی شمس اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» حکایت مدیران ایرانی است دروغ است پسرم گاوداری ندارد محمدرضا باهنر و احمدی‌نژاد هم به کمپین «فرزندت کجاست» پیوستند عواملی که باعث می‌شود روزنامه‌ها در ایران در مورد برخی موضوعات مثل فساد در توزیع کاغذ و آگهی اتحاد نداشته باشند چیست؟ سنگلج در سوگ عزت با عزت رفت توافق اولیه ترامپ و پوتین درباره خروج ایران از سوریه افتتاح شماره حساب ارزی برای کمک به فقرا وعده‌های سرخرمن در مورد معوقات بانکی دادگاه مفسدان اقتصادی علنی و از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد صعود ارزش لیر فرار مردم ونزوئلا به کشورهای همسایه تجربه حمایت اروپا از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا واکنش سازمان انرژی اتمی به گزارش «چرا نیروگاه اتمی بوشهر به داد صنعت برق نمی‌رسد»