سنگلج در سوگ عزت

آفتاب یزد – گروه فرهنگی: عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران، پس از طی دوره‌ای بیماری در ۹۴ سالگی درگذشت. استاد انتظامی که سال‌ها حضوری درخشان در سینما و تلویزیون ایران داشت، ساعت ۴ صبح امروز جمعه ۲۶ مرداد، بر اثر عوارض بیماری دارفانی را وداع گفت.
انتظامی در طول بیش از ۵ دهه حضور در عرصه هنرهای نمایشی، آثار سینمایی ماندگاری همچون «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه‌ از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی»، «اجاره‌نشین‌ها»، «خانه عنکبوت»، «شیر سنگی»، «هامون»، «روز فرشته»، «روسری آبی»، «بازیچه» و ... را به یادگار گذاشت. «هزاردستان» نیز یکی از ماندگارترین یادگاران ارزشمند عزت‌الله انتظامی از حضور در قاب تلویزیون است.

توضیحات مجید انتظامی


درباره درگذشت عزت الله انتظامی و زمان تشییعمجید انتظامی توضیحاتی را درباره علت درگذشت عزت الله انتظامی و زمان و مکان مراسم تشییع بازیگر فقید سینمایی ایران ارائه کرد. فرزند
عزت الله انتظامی ظهر روز گذشته جمعه ۳۶ مرداد در جمع خبرنگاران در محل خانه عزت الله انتظامی درباره درگذشت بازیگر فقید سینمای ایران گفت: حدود سه ماه پیش پدر یک شب با صورت به زمین می‌خورد و یک ضایعه مغزی برای وی به وجود می‌آید و مشکل ریه و کلیه پیدا می‌کند. وی ادامه داد: شامگاه پنجشنبه گذشته ۲۵ مرداد همه چیز خوب بود و از ساعت ۲۱ شب فشار او پایین می‌آید. وقتی فشار به پنج می‌رسد ما با اورژانس تماس می‌گیریم. حدود ساعت سه صبح اورژانس را مطلع می‌کنیم و به بالین پدر می‌آید و پدر به بیمارستان می‌رود و در بیمارستان علی‌رغم تلاش پزشکان فوت می‌کند. البته قبل از آن چند روزی در بیمارستان بستری بود اما این اتفاق در خانه رخ داد. انتظامی با تشکر از همکاری خوب خانه سینما و منوچهر شاهسواری در دوران بیماری و بعد از فوت پدر گفت: خانه سینما و منوچهر شاهسواری بعد از انتشار خبر فوت بلافاصله در منزل ما حضور پیدا کردند و کمک‌های خوبی کردند و من از ایشان
بسیار متشکرم. وی ادامه داد: مراسم تشییع عزت الله انتظامی فردا یکشنبه ۲۸ مرداد صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
مهدی مالمیر روزنامه نگار فساد فقط مربوط به نهادهای اجرایی نیست فریدون مجلسی کارشناس بین‌الملل علی شمس اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» حکایت مدیران ایرانی است دروغ است پسرم گاوداری ندارد محمدرضا باهنر و احمدی‌نژاد هم به کمپین «فرزندت کجاست» پیوستند عواملی که باعث می‌شود روزنامه‌ها در ایران در مورد برخی موضوعات مثل فساد در توزیع کاغذ و آگهی اتحاد نداشته باشند چیست؟ سنگلج در سوگ عزت با عزت رفت توافق اولیه ترامپ و پوتین درباره خروج ایران از سوریه افتتاح شماره حساب ارزی برای کمک به فقرا وعده‌های سرخرمن در مورد معوقات بانکی دادگاه مفسدان اقتصادی علنی و از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد صعود ارزش لیر فرار مردم ونزوئلا به کشورهای همسایه تجربه حمایت اروپا از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا واکنش سازمان انرژی اتمی به گزارش «چرا نیروگاه اتمی بوشهر به داد صنعت برق نمی‌رسد»