شعار علیه دولت در قم

آرمان- سهیل ثابت: چندی است که مسئولان و بزرگان کشور از وحدت در کشور می‌گویند اما در این میان هستند کسانی که بیشتر به‌دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. پنجشنبه گذشته در مدرسه فیضیه در تجمع طلاب و اعتراض به وضع اقتصادی شاهد بودیم که با حمل دست‌نوشته‌هایی که نشان می دهد که هجمه علیه مسئولان اجرایی است. مجموع این مسائل نشان می‌دهد که برخی در هر کجا که باشند باید کار خودشان را انجام دهند؛ در تهران یا قم فرقی نداره.
هجمه به دولت
مشکلات اقتصادی و معیشتی واقعیت انکارناپذیر جامعه است و دولت تمام تلاش خود را در راستای حل این مشکلات به‌کار می‌بندد، اما اینکه برخی بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند و به تخریب بپردازند امری جدا از مطالبه اقتصادی است. گرچه پیش از این نیز تحرکاتی علیه دولت از سوی دلواپسان صورت گرفته، اما مشخص نیست که این تحرکات از کجا هدایت می‌شود. پنجشنبه بود که تجمع بزرگ علما و طلاب در مدرسه فیضیه قم با حضور جمعی از طلاب و مردم و با سخنرانی رحیم‌پور ازغدی با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی در محل مدرسه فیضیه قم برگزار شد. در این مراسم شماری از علما، طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، با تجمع در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم از بیانات اخیر مقام معظم رهبری حمایت کرده و نسبت به مشکلات اقتصادی کشور اعتراض خود را اعلام کردند. البته بیش از متن؛ حاشیه‌های این مراسم بود که سوژه آفرید. از حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های تند علیه دولت و بعضا تهدید تا آتش زدن دلار تقلبی در حیاط مدرسه فیضیه که فضای مجازی و رسانه‌ها را چند ساعتی تحت‌الشعاع قرار داد. متن برخی تابلو نوشته‌ها چنین بود: «ملت ما نجیب است، وزیر به فکر جیب است»، « مسئولان مرفه، مایه ننگ ملت»، البته برخی از این تابلونوشته‌ها نیز برخی مقامات را هدف قرار داده بود مثل: «شد ملت ما بدنام، گور پدر برجام»،‌ البته در این میان تابلو نوشته معناداری با مضمون «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» در دست یکی از طلاب دیده می‌شد که در نوع خود جالب توجه بود.
جلوتر از همه؟


عملکرد دلواپسان همواره تند بوده است. مقام معظم رهبری در بیانات اخیری که در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های مختلف داشتند؛ در ارتباط با درخواست‌ها برای برکناری رئیس‌جمهور و دولت فرمودند: «برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند؛ اما عملا در چارچوب نقشه دشمن حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند. آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش‌آفرین هستند»‌ حال به‌نظر می‌رسد برخی هجمه‌ها به مجموعه دولت هیچ‌ سنخیتی با دغدغه مردم ندارد. در حالی که همه بزرگان کشور از لزوم وحدت، همدلی و انسجام برای برون‌رفت از شرایط فعلی سخن می‌گویند نباید برخی بخواهند با هجمه به دولت مانه اتحاد و امید مردم شوند. آنچه مسلم است اینکه برخی صرفا به خود می‌اندیشند و با تحرکات درصدند که منویات خود را به انجام برسانند. اینکه عده‌ای پشت تریبون به سخنرانی پرداخته و دولت را بجای نقد، تخریب کنند، تعدادی نماینده دم‌به‌دم به تضعیف دولت مشغول باشند، با این نگاه نمی‌توان مشکلات را حل کرد. اینکه دولت باید نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر و بهتر عمل کند امری بدیهی است، اما اینکه عده‌ای بخواهند از شرایط فعلی سوءاستفاده کنند امر پسندیده‌ای نیست. هنوز داستان حمله به رئیس مجلس در روز 22 بهمن سال 91 که دلواپسان حامی احمدی‌نژاد به‌پا کرده‌اند فراموش نشده است.