احمدي‌نژاد پايه‌گذار بي‌اخلاقي در سياست

نایب رئیس مجلس از ادامه
بی‌اخلاقی‌های سیاسی روایت می‌کند
احمدي‌نژاد پايه‌گذار بي‌اخلاقي در سياست
آرمان: اخلاق از جمله رفتارهایی است که هر فردی که در جامعه باید داشته باشد و ثبات اخلاقی به جامعه کمک می‌کند که چگونه و در چه موقعیت‌هایی با افراد برخورد کرده و دیگران را با رفتارهای خود زیر سوال نبرد. این موضوع در جامعه سیاسی نقش بسیار پررنگی دارد که سیاسیون کشور از جمله نمایندگان مجلس باید آن را در تصمیمات و رفتارهای خود در خانه ملت به کار گرفته و در صحبت‌هایشان مسائل را شخصی نکنند تا به جامعه یا کشور لطمه‌ای وارد نشود. اما افرادی در خانه ملت هنگامی که لب به انتقاد باز می‌کنند شروع به تهمت و افترا به دیگر افراد از جمله چهره‌های سیاسی‌ در کشور می‌کنند که این صحبت‌ها معمولا به سرعت در فضای مجازی دست به دست چرخیده و بدون سنجیدن صحت و سقم آن مطلب سریعا موضع‌گیری می‌کنند؛ بنابراین نمایندگان مجلس و افراد سیاسی باید نسبت به مردم عادی بیشتر مراقب رفتارها و بیانات خود باشند تا با آبروی افراد دیگر بازی نکنند. با این حال گاهی در خانه ملت شاهد اینگونه بی‌اخلاقی‌ها بوده‌ایم.


بی‌اخلاقی از زمان احمدی‌نژاد
مسعود پزشکیان نماینده‌ای است که به‌تازگی در صحن علنی مجلس با بی‌اخلاقی یکی دیگر از نمایندگان مواجه شد. وی در رابطه با رواج بی‌اخلاقی سیاسی به ایسنا گفت: متاسفانه این بداخلاقی‌ها از زمان احمدی‌نژاد شدت پیدا کرد. او راحت در صحن مجلس شورای اسلامی آمد و فیلمی از برادر رئیس مجلس را نشان داد. ممکن است فردی از من به عنوان نماینده توقعی غیرقانونی داشته باشد که من می‌توانم آن پیشنهاد را نپذیرم. اما اگر من از او بخواهم سناریو درست کنم کار خوبی است؟ حتی اگر من خلاف کردم نمایندگان متقاضی استیضاح نباید از من صحبت کنند. من این را اعلام کردم هر کسی از من توصیه‌ خلاف قانونی دیده آن را رو کند. من که نمی‌توانم بر خودم نظارت کنم! درباره مواردی که غیر از اتهام به خود من است موضوع را بررسی می‌کنیم و این مورد هم می‌تواند بدون حضور من بررسی شود. من در ذهنم با خود کلنجار می‌روم که آیا باید بگوییم چه کسی چه کار می‌کند، اینکه آدم دنبال عیب کسی باشد کار خوبی نیست. آیا افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند جرأت دارند بگویند چقدر حقوق می‌گیرند؟ چرا به یکدیگر تهمت می‌زنیم؟ من معتقدم در حال حاضر بیش از هر موقع به وحدت و انسجام نیاز داریم. این وجدان جامعه است که باید قضاوت کند چقدر حاشیه‌های جلسه استیضاح ربیعی بر اساس انصاف و عدالت بوده؛ هیچ‌کس از عیب مبرا و معصوم نیست. متاسفانه ما می‌خواهیم به جای تقویت نقاط قوت، عیب‌ها را پیدا کنیم، این خیانت به مملکت است. تمام فکر و ذکر ما باید این باشد که برخی مردم که زندگی متوسط و متوسط به پایین دارند با تحریم‌هایی که آمریکا ایجاد می‌کند به زیر خط فقر می‌روند. در این شرایط ما می‌خواهیم به هم فحش بدهیم، این جفا در حق مردم است، باید بدانیم اگر تقصیری هست مربوط به همه ماست و بپذیریم که هر کدام قصوری داشتیم، دشمن می‌خواهد ما با هم بجنگیم. اگر یک نقطه ضعف پیدا کنیم و مکررا آن را بزرگ کنیم و بعد تمام چیزهای دیگر را در حاشیه قرار دهیم این خیانت نابخشودنی است. اگر تقوا را مراعات نکنیم ممکن است نفسانیات بر ما غلبه پیدا کند و چیزهایی بگوییم که نباید بگوییم.
پزشکیان و پورابراهیمی
در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به عنوان آخرین متقاضی استیضاح از وزیر به بیان دلایل خود پرداخت که در بخش آخر صحبت‌هایش خطاب به پزشکیان نماینده تبریز که از عملکرد وزیر دفاع کرده بود، گفت: آقای پزشکیان باید به این سوال جواب دهد که زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی چه نسبتی با او دارد؟ این صحبت‌های پورابراهیمی باعث شد که پزشکیان بر اساس ماده ۷۹ آیین‌نامه تذکر آیین‌نامه‌ای را مطرح کند و به توضیحاتی در رابطه با فعالیت دختر خود در صحن علنی بپردازد و ادامه دهد: این صحبت‌ها نشانه بی‌اخلاقی و عدم تعهد است. ببینید این حرف‌ها چقدر غلط و دروغ است. اما در رابطه با موضوعی که پزشکیان از احمدی‌نژاد بیان کرد بازمی‌گردد به اسفند 91 که در جریان استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در مجلس شورای اسلامی، احمدی‌نژاد حین دفاع از وی گفت: «نمایندگان با من صحبت‌هایی کرده‌اند، نمی‌دانم برخی چیزها را بگم یا نگم؟» در ادامه احمدی‌نژاد با نشان‌دادن فیلمی که به ادعای وی نشان‌دهنده تلاش برادر لاریجانی برای شراکت در قرارداد سازمان تامین اجتماعی با بابک زنجانی بود باعث جنجال معروف به یکشنبه سیاه مجلس شد. احمدی‌نژاد پس از پخش فیلم گفت: «دوستان! مسائل ما همین‌هاست؛ آقای رئیس مجلس گفت پخش کنید، پخش کردیم... بالاخره سند است. ما باید چه کنیم؟» موضوع بی‌اخلاقی‌های سیاسی از همان زمان آغاز شد و همچنان ادامه دارد زیرا افراد پس از اقدام عجیب احمدی‌نژاد در صحن مجلس به خود اجازه می‌دهند تا بدون رعایت‌کردن قانون با دست گذاشتن روی ضعف افراد و زندگی شخصی افراد آنها را زیر سوال برده و از آن زمان اینگونه رفتارها شدت گرفته است.