برای پاسخ به سوالات نمایندگان وزیران ارشاد و نفت به مجلس می‌روند

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت این هفته برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی دارد و روز چهارشنبه به دلیل تقارن با عید سعید قربان تعطیل است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این هفته برای پاسخ به دو سوال «عبدالحمید خدری» نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد. وزیر نفت نیز برای پاسخ به سوالات «علیرضا محجوب» و «نادر قاضی پور» و «غلامرضا کاتب»به ترتیب نمایندگان نمایندگان تهران، ارومیه و گرمسار در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.
قرار است این هفته گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد در مجلس قرائت شود.


نمایندگان قرار است این هفته گزارش کمیسیون صنایع در مورد ریشه‌های قاچاق کالا و ارز و گزارش دیگر این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی را در مجلس بررسی کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسات علنی این هفته، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته را بررسی می‌کنند.
بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی، طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی نیز در دستور کار بررسی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا، لایحه اهداف، اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان، لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور و لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح را بررسی کنند.