13 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت

نتایج رتبه بندی جهانی شانگهای 2018 منتشر شد و براساس آن 13 دانشگاه ایرانی میان هزار دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیات علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای است که توسط شش شاخص زیر ارزیابی می‌شوند.
وی افزود: در رتبه بندی جهانی سال 2018 شانگهای 13 دانشگاه از ایران در این رتبه بندی حضور یافتند، و این درحالی است که در سال 2017 تعداد دانشگاه‌های ایران در این نظام رتبه بندی 8 مورد بود.
وی با بیان این که در این رتبه بندی شاهد رشد بیش از 60 درصدی این حضور نسبت به سال قبل هستیم ابراز امیدواری کرد که رشد مستمر حضور دانشگاه‌های ایران در نظام رتبه بندی شانگهای نوید بخش ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها باشد.


وی گفت: در سال 2018 تعداد 5 دانشگاه از جمله دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار در نظام رتبه بندی شانگهای حضور یافتند.
سرپرست ISC در ادامه افزود: در رتبه بندی سال 2018 دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال 2017 توانست با کسب رتبه در بازه 400-301 در جمع 400 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز توانست در سومین حضور خود در رتبه بندی شانگهای، جایگاهی در بازه 500-401 در سال 2018 را کسب نماید. دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازه 600-501، دانشگاه علم و صنعت در اولین حضور در رتبه بندی شانگهای در بازه 700- 601، دانشگاه تربیت مدرس در بازه 700-601 و دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بازه 800-701، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز در بازه 900-801 و دانشگاه علوم پزشکی ایران در بازه 1000-901 قرار دارند.
سرپرست ISC گفت: در رتبه بندی جهانی شانگهای سال 2018، ایران با 13 دانشگاه، ترکیه با 14 دانشگاه، مالزی با 5 دانشگاه، مصر با 5 دانشگاه، پاکستان با 4 دانشگاه، عربستان با 4 دانشگاه، تونس با دو دانشگاه، قطر و لبنان و اوگاندا با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند.
سایر اخبار این روزنامه
توضیحات تیم اقتصادی دولت درباره بسته ارزی و کنترل بازار هشدار ارتش چین به آمریکا در مورد تایوان سخنگوی شورای نگهبان: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به‌زودی اجرایی می‌شود وزیر بهداشت: تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیست دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: ایران در کنوانسیون خزر امتیازات خاصی گرفت در سالگرد جنگ 33 روزه؛ سیدحسن نصرالله: در جنگ سوریه پیروز می‌شویم نماینده سازمان ملل: بمباران دانش‌آموزان یمنی توجیه پذیر نیست آمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 37 نفر رسید مسکو: تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود در برابر آمریکا اتخاذ می‌کنیم تحلیل سیاسی هفته 13 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت ایران عملیات تروریستی در اردن را محکوم کرد بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب سهام می‌شوند اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست