نگرانی روسیه و چین نسبت به بودجه نظامی 717 میلیارد دلاری آمریکا

درحالیکه ترامپ لایحه بودجه نظامی 717 میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد، روسیه نگرانی خودرا نسبت به افزایش این بودجه ابراز وچین نیز به بندهای منفی قانون بودجه نظامی 2019 آمریکا اعتراض کرد.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز دوشنبه قانون بودجه نظامی سال 2019 (1398) ایالات متحده را امضا کرد که در آن بودجه نظامی این کشور 716 میلیارد دلار بوده و نسبت به بودجه دفاعی یک سال قبل این کشور 24 میلیارد دلار افزایش یافته است.
سرگئی ریابکوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه بودجه نظامی آمریکا را که در آن تحریم‌های جدید ضدروسی پیش‌بینی شده است، به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین از اینکه آمریکا در اجرای پیمان آسمان باز همکاری با روسیه را متوقف کرد، ابراز تاسف کرده است.


ریابکوف با بیان اینکه این اقدام آمریکا به تشدید تنش‌ها در روابط بین‌المللی منجر می‌شود، اظهار داشت که آمریکا تلاش می‌کند در موضوع تسلیحات راهبردی جدید روسیه، تنش آفرینی کند.
وی ادامه داد: واشنگتن سعی دارد این موضوع را به تنشی جدید در روابط با روسیه بدل کند.
ازسوی دیگر وزارت امور خارجه چین روز گذشته اعلام کرد، پکن مراتب اعتراض خود را درباره بودجه نظامی 2019 (1398) آمریکا موسوم به قانون اختیار دفاع ملی (NDAA) که "شامل بندهای منفی درباره چین می‌شود"، ابزار کرده است.
لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: طرف چینی مکررا موضع خود را درباره این مساله اعلام کرده و آن را به طرف آمریکایی ارائه کرده است. ما نارضایتی کامل خود را با توجه به این حقیقت به آمریکا درباره این قانون و امضای آن اعلام کرده‌ایم که نشانی از اعتراض دولت چین نیز دارد؛ این قانون شامل بندهای منفی در قبال چین است.
این وزارت خانه همچنین به دولت واشنگتن تاکید کرده تا از "تفکراتی با منشا جنگ سرد" و "ایده‌های بازی برد باخت" دست بردارد.
در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه چین همچنین آمده است: ما به دولت آمریکا تاکید داریم تا در ارتباط با روابط بین دو کشور واقعگرایانه رفتار کند و باعث انسجام بیشتر توافقات مشترک دو کشور شود، از اجرای مفاد منفی این لایحه حذر کند که این مساله می‌تواند بر روابط دو کشور و همچنین همکاری در بسیاری از مهمترین عرصه‌ها اثر سویی بگذارد.
در قانون جدید بودجه نظامی آمریکا رقابت بلندمدت استراتژیک با چین که اولویت اصلی آمریکاست، آمده است که شامل درخواست برای ارزیابی پروپاگاندا، ابزار اقتصادی و هک تاسیسات دفاعی مورد استفاده چین علیه آمریکا می‌شود.
ترامپ روز دوشنبه با امضای لایحه بودجه نظامی 2019 این کشور به ارزش 717 میلیارد دلار، آن را به قانون تبدیل کرد. طی چهار دهه گذشته این اولین بار است که لایحه یک ساله بودجه ایقدر زود به قانون تبدیل می‌شود.
رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از امضای این لایحه گفت: قانون "اختیار دفاع ملی" مهمترین سرمایه‌گذاری در ارتش ما و جنگجویان ما در تاریخ مدرن است و من مفتخرم که سهم عمده‌ای در آن داشتم. خیلی سخت نبود. می‌دانید، به کنگره رفتم، گفتم این کار انجام شود و این کار را کردیم. قرار است ما طوری که هرگز هرگز نبوده است، ارتشمان را قدرتمند کنیم و این کاری است که کردیم.
ترامپ در جریان بازدید از پایگاه نظامی فورت درام در نیویورک که با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و پاتریک شاناهان، معاون وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همراهی می‌شد، این لایحه را به امضا رساند. تعدادی از اعضای کنگره هم حاضر بودند.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش تولید ماهانه نفت ایران به 3.73 میلیون بشکه در روز شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر رئیس سازمان غذا و دارو: ارز مورد نیاز دارو به موقع تامین می‌شود برای عبور از شرایط امروز بانک ملی نیاز ارزی فعالان اقتصادی را تامین می‌کند در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی صورت گرفت؛ تصویب دستورالعمل توازن صادراتی با اولویت تامین نیاز های اساسی روزنامه ‌جمهوری ‌اسلامی بررسی می‌کند؛ چگونه با احتکار در دوران تحریم مقابله کنیم؟ شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر نگرانی روسیه و چین نسبت به بودجه نظامی 717 میلیارد دلاری آمریکا در اقدامی بی‌سابقه کارکنان کاخ سفید توافق‌ عدم افشاگری امضا می‌کنند وزیر نیرو: توهم پر آبی را کنار بگذاریم بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود در یمن در آستانه سالروز ورود آزادگان «سمفونی پیروزی» امروز در تالار وحدت اجرا می‌شود فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد؛ تلاش برای بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: نقل قول منتسب به واعظی درباره لاریجانی تحریف شده است وزیر خارجه کشورمان سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را تبریک گفت شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر