کاهش تولید ماهانه نفت ایران به 3.73 میلیون بشکه در روز

برپایه جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته با اندکی کاهش، به 3.737 میلیون بشکه در روز رسید.
به گزارش ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در ژوییه به 3.737 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید 3.793 میلیون بشکه در روز در ژوئن، 56.3 هزار بشکه در روز کاهش داشت. میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 3.813 میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه سه ماهه اول تغییری نداشت و ثابت بود.
آمار تولید اوپک بر مبنای اطلاعاتی که ازسوی ایران ارائه شده است، نشان داد تولید کشور در ماه میلادی گذشته 3.806 میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با 3.802 میلیون بشکه در روز 4000 بشکه در روز افزایش داشت.بر پایه آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از 15 کشور عضو است، در ژوییه به 32.32 میلیون بشکه در روز رسید که 41 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در کویت، نیجریه، امارات متحده عربی و عراق افزایش یافت، درحالی که تولید در لیبی، ایران، عربستان سعودی و ونزوئلا کاهش داشت.
همچنین براساس گزارش اوپک، قیمت گرید نفتی "ایران‌ هوی" (نفت سنگین ایران) در ژوییه 71.44 دلار در هر بشکه بود که در مقایسه با 71.69 دلار در ژوئن 25 سنت یا 0.3 درصد کاهش داشت. میانگین قیمت "ایران هوی" از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 67.56 دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با 49.36 دلار در مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر است.


ارزش سبد نفتی اوپک در ماه گذشته اندکی رشد داشت و برای سومین ماه متوالی بالای 70 دلار در هر بشکه ماند. ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه 73.27 دلار در هر بشکه بود که نسبت به ماه پیش از آن 0.1 درصد افزایش داشت. میانگین ارزش این سبد از ابتدای امسال تاکنون 69.14 دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با 49.75 دلار در مدت مشابه سال گذشته بالاتر نشان می‌دهد.اوپک همچنین در جدیدترین گزارش ماهانه خود با توجه به افزایش تولید رقیبان و تلاش عربستان سعودی برای اجتناب از ایجاد اشباع عرضه مجدد در بازار، تقاضای کمتری برای نفت این گروه در سال میلادی آینده پیش‌بینی کرد.اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد جهان در سال 2019 به 32.05 میلیون بشکه در روز نفت این گروه نیاز خواهد داشت که این برآورد 130 هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته این گروه کاهش نشان می‌دهد.بازنگری اوپک در دورنمای تقاضای جهان برای نفت این گروه به معنای این است که فشار کمتری روی سایر تولیدکنندگان اوپک برای جبران سقوط تولید ونزوئلا و لیبی و همچنین افت احتمالی تولید ایران به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا وجود دارد.
قیمت‌ نفت پس از این که در ماه مه به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود کرد، با انتظار برای عرضه بیشتر ازسوی اوپک و شرکای این گروه از جمله روسیه کاهش پیدا کرده است.اوپک در گزارش ماهانه خود خاطر نشان کرد نگرانی نسبت به تنش‌های تجاری جهانی در ژوییه روی قیمت‌های نفت سنگینی کرد با این حال این گروه انتظار دارد بازار با تقاضای خوب برای محصولات پالایشی تقویت شود.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش تولید ماهانه نفت ایران به 3.73 میلیون بشکه در روز شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر رئیس سازمان غذا و دارو: ارز مورد نیاز دارو به موقع تامین می‌شود برای عبور از شرایط امروز بانک ملی نیاز ارزی فعالان اقتصادی را تامین می‌کند در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی صورت گرفت؛ تصویب دستورالعمل توازن صادراتی با اولویت تامین نیاز های اساسی روزنامه ‌جمهوری ‌اسلامی بررسی می‌کند؛ چگونه با احتکار در دوران تحریم مقابله کنیم؟ شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر نگرانی روسیه و چین نسبت به بودجه نظامی 717 میلیارد دلاری آمریکا در اقدامی بی‌سابقه کارکنان کاخ سفید توافق‌ عدم افشاگری امضا می‌کنند وزیر نیرو: توهم پر آبی را کنار بگذاریم بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود در یمن در آستانه سالروز ورود آزادگان «سمفونی پیروزی» امروز در تالار وحدت اجرا می‌شود فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد؛ تلاش برای بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: نقل قول منتسب به واعظی درباره لاریجانی تحریف شده است وزیر خارجه کشورمان سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را تبریک گفت شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر شفاف سازی بر سر رژیم حقوقی دریای خزر