سیاه نمایی؛ همراهی با دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی

ممکن است در نظامهای پارلمانی شکست و پیروزی اقتصادی پای یک حزب نوشته شود و حاکمیت و نظام هیچ گزندی از مشکلات اقتصادی نبیند. اما حاکمیت‌های یکپارچه همه یا هیچ است و خوب و بد میان همه تقسیم می‌شود و آن را به پای مجموعه نظام می‌دانند.
در نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر امام خمینی، همه باید برای رفع مشکلات مردم «ید واحده ای» باشند و به همدیگر کمک کنند؛ متاسفانه عده بسیاری را می‌بینیم با این که کاملا در حاکمیت هستند، اعلام دستاوردهای مثبت دولت را جرم می‌دانند.این افراد چون نان خویش را با شعار بدست می‌آورند،هیچ اعتقادی به عملکردهای مثبت هیچ دولتی ندارند و به دروغ با لباس همراهی با مردم، دست به سیاه نمایی می‌زنند تا جای پای خود را به ظاهر در میان مردم مستحکمتر سازند؛اما همانگونه که در ابتدا گفته شد اینان به شدت اشتباه می‌کنند و روی شاخه‌ای نشسته‌اند وبُن می‌بُرند!
دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران هم حداقل در 40 سال اخیر هیچگاه نمی‌خواستند مردم ایران متحد باشند. آنها البته به وظیفه خود عمل می‌کنند و از دشمن غیر از این توقعی نیست. اما داغ اصلی این است که چرا به اصطلاح دوستان انقلاب اسلامی که همه نیز صاحبان تریبون هستند،چنین تیغ بی‌کفایتی بر چهره جمهوری اسلامی می‌کشند؟
به عنوان نمونه براساس تحقیقی که به تازگی انجام شده امامان جمعه 14 مرکز استان از 31 استان کشور، در خطبه‎های نماز جمعه همواره و با صراحت از دولت انتقاد می‌کنند. به گفته آن‌ها، مشکلات کشور ناشی از ضعف تیم اقتصادی دولت است. آن‌ها همچنین بارها در سخنان خود به ضعف مدیریتی دولت در بروز مشکلات کشور اشاره کردند و رسماً خواستار تغییر ترکیب دولت شدند!


چنین انتقادهای تفرقه‌اندازی از تریبون‌های رسمی و حتی مذهبی جمهوری اسلامی که باید وحدت آفرین باشند بی‌سابقه است درحالیکه سال گذشته 850 هزار شغل در ایران ایجاد شد، که این رقم طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است اما این خبر هیچگاه مورد نظر قاطبه ائمه جمعه و جماعت کشور قرار نگرفت که عمده اطلاعات خود را از بولتن‌های هفتگی دریافت می‌کنند که ازسوی یک نهاد در اختیار آنها قرارداده می‌شود.
اما سوال اصلی این است که چرا به چنین روزی افتاده‌ایم؟به نظر می‌رسد عمده این برنامه‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه حرکت در زمین دشمن باشد چرا که دشمنان با سیاه نمایی بخصوص در زمینه شرایط اقتصادی کشور، و همچنین پیوند زدن آن با سیاست خارجی ایران در منطقه می‌خواهند اعلام کنند همه مشکلات امروز ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام است و برای این کار خود دو هدف اصلی را دنبال می‌کنند:
نخست آنکه دشمن به خوبی می‌داند تنها راه ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی جدا کردن مردم از آن و سست کردن پایه‌های حکومت است. از همین رو تلاش می‌کند با استفاده از برخی نارضایتی‌های اقتصادی در میان مردم، باورهای جامعه و اقشار مختلف مردم نسبت به نظام اسلامی را سست کرده و آن‌ها را ناکارآمد نشان دهند و با تداوم آن ستیزه‌های قومی و مذهبی را تبلیغ نمایند.
در واقع، آنها اقتصاد کشور را به عنوان ابزاری برای زیرسوال بردن مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی اعم از استقلال،وحدت قومیت‌ها امنیت، آزادی و ارزش‌های منبعث از آرمان‌های معنوی آن قرار داده اند، با این هدف که دیگر هیچ نکته مثبتی از انقلاب اسلامی در ذهن‌ها نماند تا به تدریج در جریان فکری مردم، تغییر و تخریب باورهای دینی و اعتقادی به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلام شکل بگیرد و حتی عده‌ای با جهل از گذشته ایران در حکومت پهلوی،که چیزی در حد مصر و عربستان کنونی بود،در صدد براندازی اصل نظام باشند.
دوم آنکه، دشمن با زیر سوال بردن توان مسئولان در اداره کشور از جمله در حوزه اقتصادی، سعی دارد با ایجاد و ترس و نگرانی از آینده و تشدید فشارهای روانی بر مردم، زمینه‌های شکاف میان مردم و نظام را فراهم آورد تا در بستر شکل‌گیری اعتراضات مردمی در کشور، دولت و مسئولان را وادار به امتیاز دادن به امریکا به هر شکل ممکن نماید تا در نتیجه آن ابزارهای قدرت منطقه‌ای ایران فلج شود تا آنها بتوانند سیاست استکباری و استعماری خود را در منطقه بیش از پیش دنبال نمایند.
همانگونه که اشاره شد، دشمن برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خویش برنامه دارد، اما درد اصلی از درون است.یقین داشته باشیم که اقتصاد ما هم که از سیاست جدا نیست ملوث به آلودگی‌های سیاسی شده است و اگر قرار باشد اقدامات اساسی و مثبت یک دولت لگدمال شود، بدون اندک تعهد اسلامی اخلاقی و ملی سیاهنمای اینچنینی سرلوحه حرکت‌های سیاست زدگان قرار می‌گیرد و التماس دلسوزان واقعی برای معرفی دستاوردهای مثبت مجموعه دولت و نظام نیز راه بجایی نخواهد برد. زیرا آب و نان سیاست زدگان هیچگاه از مجاری سالم بدست نیامده که این بار امید پایبندی اساسی به اصول اسلامی و اخلاقی داشته باشند!
چیزی به هفته دولت باقی نمانده است که در آن ایام یاد شهیدان رجایی و باهنر در اذهان ملت ایران دوباره زنده می‌شود.آیا کسی شک دارد اینها هم مسئولان جمهوری اسلامی بودند که زندگی آنها ازسطح طبقات پایین جامعه هم ساده‌تر بود؟ شهیدانی که خدمت رسانی به ملت ایران را آرمان مقدس خود می‌دانستند و غلطیدن در خون پاک خود را هم سند وفاداری خویش به این اصل قرار داده‌اند.
متاسفانه بخش اعظم این سیاه نمایی‌ها ازسوی سیاسیون مطرح در دستگاههای نظام سرچشمه می‌گیرد و ظاهرا در سه سال باقیمانده از عمر دولت کنونی می‌خواهند جای خود را در مسئولیت‌های آینده تضمین نمایند غافل از این که برنامه‌های آنها اصل نظام را نشانه رفته است.
اگر دقت کرده باشیم با علم این گروههای سیاست زده به پایان دوران دولت تدبیر و امید، شعارهای ضدیت با دولت روحانی هم هم بیشتر شده است زیرا در فرض آنها تاریخ مصرف این دولت گذشته و برای سوار شدن بر موج جدید باید سیاه نمایی‌های جدیدی را مطرح سازند تا بتوانند در دوره 8 ساله دیگر از آن شعارها در کسب رای و مناصب خاص سیاسی و صد البته مالی و اقتصادی درآمدزا استفاده نمایند!
اخیرا آقای آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن هشدار به بحران شایعه سازی و سیاه نمایی از درون نظام با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود برای ناراضی سازی و ایجاد آشوب در ایران به میدان آمده است، به اقدامات برخی عناصر داخلی که زمینه ساز فعالیت‌های دشمن می‌شوند، اشاره کرد.
وی افزود: یکی از بزرگترین زمینه‌ها، پمپاژ یاس، ایجاد ناامیدی و سیاه نمایی است که متاسفانه برخی در داخل، خواسته یا ناخواسته مشغول این زمینه سازی هستند. هر کس از دیگری سبقت می‌گیرد که بگوید فساد کل کشور را گرفته است. یکی می‌گوید فساد سیستماتیک در کشور وجود دارد و دیگری مدعی است فساد، همه جایی شده و قوه قضاییه هم اراده‌ای برای برخورد ندارد، چون خودش هم درگیر فساد است. واقعا این همه سخن خلاف واقع بر چه اساسی بیان می‌شود؟
وی با تاکید بر اینکه هیچکس منکر وجود فساد نیست، اما دستگاههای نظارتی در تلاش برای مقابله با آن هستند، افزود: در دستگاه اجرایی، قوه قضاییه و مجلس، هزاران نیروی متدین، دلسوز، تلاشگر و پاک دست مشغول خدمت رسانی هستند. چگونه می‌توان همه این افراد را متهم به فساد کرد؟ اینکه برخی افراد، قضات شریف را متهم به حرام خواری می‌کنند، در نظر ندارند که با این سخن، حق هزاران قاضی شریف را تضییع می‌کنند و با این کار، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
وی با بیان اینکه تعداد مدیران و کارکنان خدوم، دلسوز و متدین در کشور بسیار زیاد است و این افراد مایه امیدواری هستند، اظهار داشت: هیچکس منکر وقوع برخی سوء تدبیرها و اشتباه‌ها نیست اما به مردم اطمینان می‌دهیم که قوای مختلف کشور در تلاش برای رفع مشکلات هستند. جلسات اخیر اقتصادی سران قوا به دستور مقام معظم رهبری به صورت مستمر درحال برگزاری است و تصمیمات عاجلی برای رفع مشکلات اتخاذ می‌شود. هرگز از برخی اشتباه‌ها دفاع نمی‌کنیم اما به شدت با سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه، مخالفیم.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفت: سیاه نمایی عملکرد دولت در شرایط حساس کنونی به زیان کل نظام و همراهی با دشمنان در سلب اعتماد و امید از مردم است. عده‌ای به بهانه مخالفت با دولت حاضر به هر نوع سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای اقتصادی هستند که این اقدام به نوعی علامت مثبت به ترامپ است تا با انگیزه بیشتر به فشار خود علیه ایران ادامه دهد.
وی با تایید این مساله که برخی جریان‌های سیاسی برای به بن بست کشاندن دستاوردهای اقتصادی دولت القائات خاصی را به جامعه منتقل می‌کنند و با انتقال اتاق فکر خود از تهران به مشهد به دنبال انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هستند، افزود: منتقدان دولت و آنهایی که تفاوت سیاسی و پاره تضاد سیاسی با دولت احساس می‌کنند، به دنبال کم جلوه دادن دستاوردهای دولت هستند.
وی افزود: آنها ازسوی دیگر انتظار دارند هر اقدامی که باعث می‌شود، بتوانند بیشتر به دولت انتقاد کنند، باوجود این که آن اقدام باعث تضعیف نظام شود، اتفاق بیفتد.
وی با بیان این که منتقدان تلاش می‌کنند تا هر آنچه دولت را در مظان انتقاد بیشتر قرار می‌دهد، عملی کنند، گفت: دولت موظف است برای این که فشارها به ملت وارد نشود، سیاست‌ها را بدون توجه به نگاه منتقدان انجام دهد.عده‌ای به دنبال این هستند تا با قراردادن دولت در سختی از آن انتقاد کنند و باعث تضعیف نظام و زحمت مردم شوند و این را مغتنم می‌شمارند، این موضوعات باید اطلاع‌رسانی شود.
نوبخت ادامه داد: در شرایطی که خزانه‌داری آمریکا به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده، باید آرایش مناسب و ستاد تبلیغات جنگ روانی داشته باشیم که این موضوع نیازمند آن است که نهادی را برای تبیین سیاست‌ها به منظور جلوگیری از این گونه تصمیمات داشته باشیم.
وی افزود: عده‌ای به صرف مخالفت با دولت حاضر به هر نوع سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای اقتصادی دولت هستند که به نوعی علامت مثبت دادن به ترامپ است تا با انگیزه بیشتر به فشار خود ادامه دهد.
نوبخت گفت: اگر از منظر سیاسی و جناحی بخواهیم به این موضوعات نگاه کنیم، قطعا باعث مخدوش شدن منافع ملی می‌شود. درحالیکه جریان‌های سیاسی باید از سیاه نمایی عملکرد دولت با توجه به افزایش فشار‌های ظالمانه برخی کشورها بپرهیزند و با همدلی و همفکری با دولت برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.
وی سیاست دولت تدبیر و امید را حل مسائل و مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت همه جریان‌های سیاسی دانست و تاکید کرد: همه کارشناسان دلسوز در بخش‌های مختلف هم راه برون رفت از فشار و توطئه‌های دشمنان را ایجاد وفاق و همدلی در کشور می‌دانند.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور هم به بیان انتظاراتی که از مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: دشمنان، فساد در کشورمان را گسترده و غیر قابل جمع‌آوری نشان می‌دهند درحالی که مطابق آمار، هیچ کشوری فاقد عنصر فساد نیست، ولی در مورد کشور ما آنچنان تبلیغ می‌کنند که گویی همه نظام را فساد گرفته است درحالیکه رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس صحیح و متقن، حوادث و مسائل جامعه را به گوش همگان و از جمله مدیران یک دستگاه برسانند.
وی افزود: همه دنیا شاهد بود که دشمنان و شرق و غرب و عوامل منطقه‌ای در هشت سال دفاع مقدس دست به دست هم داده تا با راه‌اندازی جنگ نظامی، نظام جمهوری اسلامی را توسط یک سرسپرده و نوکر جیره خوارشان به نابودی بکشانند که موفق نشدند و لذا امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی را به راه انداخته‌اند.
دادستان کل کشور ادامه داد: دشمنان با تشکیل اتاق فکر و هدایت افکار به دنبال این هستند که به اهداف شوم خود برسند و دیگر پرده پوشی هم ندارند و به صراحت و به صورت ملموس و محسوس، هم هدفشان را دنبال می‌کنند و هم از طرح ابزارهایی که در این زمینه به کار گرفته‌اند، ابایی ندارند.
وی با بیان اینکه دشمن همه توان و اسباب و عوامل را به کار گرفته تا بتواند به نظام و ملت بزرگوار و سرافراز ایران ضربه بزند، این کینه توزی دشمنان را ناشی از پشتیبانی ملت از نظام و جریان برخاسته از ایران دانست که طوفانی را در منطقه و دنیا ایجاد کرده است.
منتظری تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که سرچشمه این حرکت را به زعم خودشان بخشکانند و برای تحقق این نقشه شوم درصدد هستند که اعتماد به نظام و مدیران را به انحای مختلف در بین مردم تضعیف می‌کنند.
منتظری افزود: در مراجعات مردمی و افواه عامه مردم، به گونه‌ای این مسائل را رواج می‌دهند که خیلی‌ها باور دارند فساد تاروپود نظام را گرفته است؛ اگرچه در نظام جمهوری اسلام فسادِ کم هم زیاد است؛ اما اینچنین که موریانه فساد به بدنه نظام افتاده و همه را از بین می‌برد، نیست.
وی افزود: در فضای مجازی همه توان را به کار گرفته‌اند که هویت و اخلاق اسلامی و انقلابی را دگرگون سازند.
دادستان کل کشور با هشدار نسبت به برنامه‌ریزی دشمن برای مسئله نفوذ یادآور شد: دشمن روی مسئله نفوذ خیلی حساب باز کرده است و نفوذ همیشه به معنای جاسوسی نیست بلکه گاهی عوامل نفوذ ماموریت دارند که بسترسازی کنند و بتوانند در اتاق‌های تصمیم‌گیری روی تصمیم گیران اثرگذار باشند.
* عمده سیاه نمایی‌ها و یاس آفرینی‌ها، آگاهانه یا ناآگاهانه حرکت در زمین دشمن است؛ چرا که این روزها دشمنان با سیاه نمایی می‌خواهند عامل اصلی مشکلات اقتصادی ایران را خروج آمریکا از برجام معرفی نمایند
*40 سال است که اصلی‌ترین هدف دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، جدا کردن مردم از آن و سست کردن پایه‌های حکومت است،اما اکنون این هدف دشمن از تریبون‌های رسمی و حتی مذهبی داخل کشور تقویت می‌شود!
*متاسفانه درساختار به شدت سیاست زده کشور،عده بسیاری که اتفاقا کاملا در حاکمیت نیز هستند، اعلام هرگونه دستاورد مثبت را جرم می‌دانند. این افراد چون نان خود را در مخالفت با دولت می‌بینند،چاره‌ای جز بازی در چنین نقشی ندارند
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر راه و شهرسازی: پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی برای نوسازی بافت فرسوده از شهریور دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی کسانی که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن عمل می کنند سیاه نمایی؛ همراهی با دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی گزارش تحلیلی روز نامه جمهوری اسلامی از چرخش سیاسی حماس(2) کلاه صهیونیستها برسر حماس عراقچی: تعهد سیاسی اروپا برای حفظ برجام همچنان قوی است مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگو با ایسنا: استقلال، مهم‌ترین ویژگی روزنامه‌نگاری است با حضور وزیر دفاع؛ نسل جدید موشک‌های نقطه زن زمینی و دریایی رونمایی شد رئیس قوه قضاییه: روند جدید رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی آغاز شد صف‌ها را مشخص کنید اعزام مستشاران آمریکایی به «غزنی»؛ شهر در تصرف طالبان اردوغان از ضرب‌الاجل واشنگتن به آنکارا برای آزادی کشیش آمریکایی خبر داد آماده‌باش ناگهانی تیم پزشکی پادشاه عربستان و تردیدها درباره توان جسمی او برای استقبال از حجاج آغاز اصلاح قانون اساسی کمونیستی کوبا در مجلس رسانه‌های اجتماعی و منافع ملی ایرانی