رئیس قوه قضائیه: دشمن با ناامیدسازی مردم در پی ایجاد التهاب است

رئیس قوه قضائیه با قدردانی از رهبر انقلاب اسلامی بابت موافقت با پیشنهاد راجع به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: بر این اساس صرفا برخی تشریفات در روند رسیدگی‌ها حذف شده و هیچ تغییری در ماهیت رسیدگی به جرایم و مجازات‌ها ایجاد نشده است.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تشکر از پاسخ مثبت رهبر انقلاب بابت استجازه در این زمینه خاطرنشان کردند: بی‌تردید فلسفه و روح حاکم بر این استجازه و پیشنهادها، حذف برخی تشریفات رسیدگی بوده و به هیچ‌وجه در ماهیت جرایم و مجازات‌ها تاثیری ندارد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به زمان تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال‌گران در نظام اقتصادی نیز اظهار کرد: از لحظه موافقت رهبری با استجازه مذکور، دادگاه‌ها با تعیین قضات خبره و واجد شرایط آماده رسیدگی شده‌اند که در اسرع وقت کار خود را آغاز خواهند کرد.
بر این اساس با همه کسانی که با اخلال در نظام اقتصادی به اعتبار کشور و اعتماد مردم لطمه زده‌اند و با سوء‌استفاده از فضای ملتهب اقتصادی، آن هم در زمانی که مردم نیاز به کمک دارند اقدام به احتکار و سایر فعالیت‌های مجرمانه کرده‌اند، با سرعت و قاطعیت برخورد خواهد شد و رسیدگی‌ها نیز به اطلاع عموم مردم شریف خواهد رسید.


آملی لاریجانی تصریح کرد: دشمن وارد جنگ اقتصادی تمام عیار شده است. آمریکایی‌ها و اذناب آنها نه تنها جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند بلکه تلاش دارند با ناامیدسازی و بی‌اعتنا کردن مردم نسبت به آینده، التهاب و آشوب ایجاد کنند.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: هر کس که آگاهانه موجب تضعیف روحیه مردم و شکستن اعتماد آنها و التهاب در کشور شود و به این ترتیب به پیشبرد پروژه دشمن در زمینه ناامیدسازی مردم کمک کند، مرتکب خیانت شده است. نباید با پروژه‌ای همراه شد که دشمن در حال پیش بردن آن به کمک مزدورانی است که سال‌هاست از آنان پذیرایی کرده و آنها را برای اقدام علیه ملت ما در چنین روزهایی آماده کرده است.
آملی لاریجانی در عین حال خاطر نشان کرد: انسجام و مقاومت مردم نباید موجب شود که مسئولان وظیفه خود را فراموش کنند بلکه همه باید به فکر حل مشکلات باشیم. نباید همه مسائل را نیز بر عهده دشمن بدانیم بلکه باید با تدبیر خود در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم و در کنار آن از به زبان آوردن سخنان تنش‌زا نیز خودداری کنیم.