انصارالله یمن خواستار تحقیق مستقل و بیطرفانه درباره جنایت عربستان در صعده شد

دفتر سیاسی "جنبش انصارالله" یمن، ضمن استقبال از هرگونه تحقیقات بی‌طرفانه درباره حمله عربستان به اتوبوس حامل کودکان در "صعده"، خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی درباره این جنایت شد.
به گزارش ایرنا، المحبشی عضو دفتر سیاسی "جنبش انصارالله" یمن در گفت‌و‌گو با شبکه خبری "المیادین" افزود: ارتش یمن گزینه‌های متعددی برای پاسخ به جنایات صعده در اختیار دارد.
جنگنده‌های عربستان پنجشنبه گذشته اتوبوس حامل کودکان در نزدیکی بازار شهر "ضحیان" در استان صعده یمن را هدف قرار دادند. در این حمله تاکنون دستکم 55 تن کشته و 79 تن دیگر که بیشتر آنها کودک هستند، زخمی شدند.
ازسوی دیگربراساس گزارش شبکه المیادین، "محمد علی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، آمریکا را مسئول جنایت صعده دانست و گفت: وزارت خارجه آمریکا با تشویق کشتار مردم یمن و ادعای محق دانستن ائتلاف سعودی، مجرم اصلی این جنایات است.


الحوثی درخواست واشنگتن از عربستان برای انجام تحقیقات درباره جنایت صعده را تلاش برای فرار از بار مسئولیت این جنایت و کاهش خشم جهانی ناشی از حجم بالای خسارات انسانی وارد شده به مردم یمن دانست.
"عبدالملک العجری" عضو شورای سیاسی انصارالله نیز با انتقاد از درخواست شورای امنیت از عربستان برای تحقیق در خصوص جنایت صعده تاکید کرد که این شورای باید کمیته تحقیقات مستقل تشکیل دهد.
وی در توییتر نوشت: اگر شورای امنیت نمی‌تواند کمیته تحقیقاتی بین‌المللی در خصوص جنایات سه ساله رژیم آل‌سعود در یمن تشکیل دهد، کمترین اقدامی که می‌توانست انجام دهد، تشکیل کمیته تحقیقات مستقل در خصوص جنایت صعده و حمله به اتوبوس حامل کودکان است.وی دعوت از مجرم برای تحقیق درباره جنایت را چیزی جز محو کردن جنایت ندانست.
شورای امنیت از جنایت سعودی‌ها در یمن فقط نگران شد!
رئیس شورای امنیت سازمان ملل از جنایت سعودی‌ها در حمله به شهروندان یمنی به ابراز نگرانی عمیق اکتفا کرد و خواستار تحقیق قابل اعتماد شد.کارن پیرس روز جمعه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سودان جنوبی و یمن در جمع خبرنگاران حاضر شد و این مطلب را در قالب بیانیه ریاست این شورا قرائت کرد.
نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در بیانیه خود افزود: اعضای شورای امنیت به گزارش دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حمله اخیر در صعده یمن گوش کردند که در نتیجه آن تعداد زیادی از شهروندان اعم از کودکان کشته شده‌اند.
پیرس ادامه داد: آنها نگرانی عمیق خود را از این حادثه و همه حملات اخیر در یمن ابراز کردند و خواستار آن شدند که تحقیق قابل اعتماد و شفافی در این باره انجام شود. وی با بیان اینکه اعضای شورای امنیت از همه طرف‌های درگیر در یمن خواسته‌اند تا به تعهدات خود به قوانین بین الملل اعم از قوانین حقوق بشری پایبند باشند، اضافه کرد: اعضای این شورا تاکید کردند که همه قطعنامه‌های شورای امنیت شامل 2216 باید درباره یمن به طور کامل اجرایی شود.
وی در پاسخ به اینکه چرا تنها خواستار تحقیق شفاف و قابل اعتماد شده اید و نخواسته اید که یک تحقیق مستقل برگزار شود، آیا عربستان باید تحقیق را انجام دهد؟ گفت: من فکر می‌کنم همه گزارش‌ها باید قابل اعتماد باشد، اگر تحقیق قابل اعتماد نباشد قطعا پذیرفته نخواهد شد.
نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش که آیا شورای امنیت تصمیم گرفته است چه کسی باید این تحقیق را انجام دهد؟ اظهار کرد: شورا برای تحقیق ماموریت داده است، اکنون با دبیرخانه سازمان ملل متحد درحال مشورت هستیم که چه شیوه‌ای برای تحقیق مناسب‌تر است.
اظهارات رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درحالی انجام می‌شود که کشورهای غربی اعم از آمریکا، انگلیس و کانادا قراردادهای سنگین تسلیحاتی با سعودی‌ها امضا کرده و نام این رژیم از لیست رژیم‌های کودک کش به واسطه پرداخت چک حدود یک میلیارد دلاری خارج شده است.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی‌گناه و ویرانی این کشور شده است.
سایر اخبار این روزنامه
هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به آمریکا؛ تحریم نفت ایران در بازار جهانی طوفان به‌پا می‌کند سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد رئیس جمهور «قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» را برای اجرا ابلاغ کرد العبادی سخن خود را تصحیح کند سفیر اتریش: اروپا به دنبال نگه داشتن کانال‌های مالی با ایران است مهلت انتخاب رشته کنکور تا دوشنبه تمدید شد انصارالله یمن خواستار تحقیق مستقل و بیطرفانه درباره جنایت عربستان در صعده شد کودکان یمن، قربانی جنایات آل‌سعود پنج سیاست اعتباری جدید بانک مسکن برای ساماندهی بازار جبهه مقاومت عراق خواستار تجدیدنظر العبادی درموضع اخیر خود شد رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد سوادآموزی به 200 هزار نفر از روستاییان و عشایر در سال گذشته طالبان و دولت افغانستان هر دو مدعی کنترل بر غزنی هستند میچل باچله رئیس کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل شد زلزله 4.9 ریشتری زاهدان را لرزاند رئیس‌ جمهور یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی اکوادور یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور منهدم شد سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تایید شد