بعداز تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان این قانون توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد

تصویب در وقت اضافه
شورای نگهبان قانون اساسی روز گذشته پس از مدت‌ها بحث و بررسی و جدل، قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، مغایر با قانون اساسی و شرع تشخیص نداده و آن را تایید کرد. در پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا آمده است: «مصوب جلسه مورخ سی و یکم تیر ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ‌10/5/1397 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»
در همین راستا حسن روحانی نیز طی ابلاغیه‌ای دو وزارتخانه مرتبط را مکلف کرد تا این قانون را اجرا کنند. در ابلاغیه رئیس‌جمهوری خطاب به وزاری دادگستری و امور اقتصادی و دارایی تصریح شده است: «در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» جهت اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و دادگستری ابلاغ می‌شود.» این در حالی است که روز گذشته آخرین مهلت تعیین‌شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر لایجه الحاقی FATF، موسوم به CFT بود. در همین رابطه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون هفته آینده وارد بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) می‌شود.
کمال دهقانی اظهار کرد:‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار است بعد از تعطیلات وارد بررسی لایحه CFT شود.


نمایندگان مجلس در ۲۰ خرداد مقرر کردند که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به مدت دو ماه مسکوت بماند که امروز مهلت دو ماهه پایان یافته است و هنوز کمیسیون امنیت ملی وارد بررسی این لایحه نشده است.
بررسی این لایحه نیز مانند کلیات طرح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، محل بحث و مجادلات فراوانی شده است. بحث‌هایی که گاه ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند. تا جایی که در خصوص لایحه FATF هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از اعلام نظر قطعی شورای نگهبان ورود کرده و مواردی را متذکر شد. اما با تمام این اوصاف کلیات طرح مورد اشاره، از سوی شورای نگهبان تایید شده و رئیس‌جمهوری هم آن را ابلاغ کرد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از تبعات افزایش قیمت سیگار بر سیگاری‌ها گزارش می‌دهد پُکی چند؟ جهانبخش‌محب‌ینیا ترس، تملق و تزویر در خدمت قدرت بعداز تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان این قانون توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد «ابتکار» از دلایل و نتایج سکوت دولت در مواجهه با بحران‌ها و مطالبات عمومی گزارش می‌دهد نوسانات ارزی چه تاثیری بر برگزاری کنسرت هنرمندان خارجی در ایران دارد؟ تحریم‌ ناخواسته نت‌ها! سیاست‌های کاهش قیمت روی میز وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت همه تلاش‌های دولت در حوزه مسکن علی‌رغم تلاطم‌های اقتصادی، حضور چهره‌های خاص روی صحنه نمایش فصل خوبی را برای تئاتر رقم زده است هاشم‌زایی در گفت‌وگوی اختصاصی با «ابتکار» از همه‌پرسی نترسیم « ابتکار» تشدید تنش‌ها میان ترکیه و آمریکا را بررسی می‌کند پیام‌های سازش اردوغان در پوشش خشن تهدید اسحاق جهانگیری: امروز بیش از هر زمان دیگری باید به مردم امید داد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد بازی در پازل دشمن است دادستان کل کشور مطرح کرد لزوم پرهیز از انعکاس حب و بغض‌های سیاسی در انتشار اخبار پاسخگوى اندک پرسش‌هاى جدى باشیم