بهت جهانی در مقابل کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف سعودی

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمله به یک اتوبوس و کشتن چندین نفر از جمله تعدادی کودک متهم شده است.
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انجام بررسی مستقل و شفاف در خصوص حمله ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامی غیرنظامیان در یمن شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک اتوبوس در استان صعده یمن به شهادت ۵۰ تن و زخمی شدن ۷۷ تن دیگر منجر شده است.
این اقدام وحشیانه سعودی‌ها واکنش‌های متعددی را حتی از سوی هم‌پیمانان آنها نظیر آمریکا در پی داشته است. در همین حال، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به این رویداد، اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواستار انجام تحقیقات فوری و شفاف در خصوص این رویداد است. سازمان صلیب سرخ هشدار می‌دهد که براساس قوانین بین‌المللی در عملیات جنگی باید از غیرنظامیان و به خصوص کودکان حفاظت به عمل ‌آید.


صندوق کودکان سازمان ملل - یونیسف - نسبت به این گزارش ابراز نگرانی کرده و گفته است که در صدد به دست آوردن جزئیات این واقعه است. سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در مورد این حمله گزارشی منتشر نکرده اما گفته است که به تلافی حمله موشکی حوثی‌ها به خاک سعودی در روز چهارشنبه، «عملیات نظامی مشروعی» را علیه مواضع آنان انجام داده است.
پنجشنبه گذشته هم سازمان صلیب سرخ به نقل از منابع بیمارستانی گفت که در حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به یک منطقه در بندر حدیده، یک بیمارستان و یک بازار ماهی‌فروشان هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، پنجاه تن کشته شدند. عربستان این اتهام را رد کرد و گفت که نیروهای ائتلاف در آن منطقه عملیاتی نداشته‌اند و متقابلا حوثی‌ها را متهم کرد که در عملیات خود حمایت از غیرنظامیان را نادیده گرفته و مسئول این حمله بوده است.