برانکو: سنگ پرانی نبود؛ صخره پرتاب می‌کردند!

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه، در شهرهای مخلتف ایران برگزار شد. در این دیدارها که در روز اول از این هفته برگزار شد، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران در ورزشگاه شهید دستگردی به تساوی صفر بر صفر رسیدند، و در دیداری دیگر استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران هم به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند. همچنین تیم فوتبال نساجی مازندران و پارس جنوبی جم هم با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید.
صرف تظر از نتیجه بازی‌ها، حواشی ایجاد شده در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران، مهمترین موضوعی بود که در صدر اخبار ورزشی رسانه‌ها قرار گرفت. سنگ‌پرانی هواداران به سمت بازیکنان و فحاشی تماشاگران تا اندازه ای بود که پرسپولیسی‌ها به شدت از آن ناراضی هستند. 
سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به فحاشی‌هایی که انجام شد، گفت: در این بازی دائما به من فحاشی می‌کردند. من منتظر تصمیم کمیته انضباطی در این باره هستم. ناموسمان را از سر راه نیاورده‌ایم که هر کسی هر چه دلش بخواهد، بگوید.
همچنین سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید شرایط بازی تیمش برابر استقلال خوزستان عادی نبود.


به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی تیمش برابر استقلال خوزستان اظهار کرد: شرایط برای این بازی عادی نبود. ما نیمه اول را بدون دفاع راست بازی کردیم و نیمه دوم هم عملا بدون دفاع چپ بودیم. ۱۰ بار بازی به خاطر نه فقط سنگ بلکه پرتاب صخره متوقف شد. در نهایت هم آقای داور بعد از این همه توقف فقط چهار دقیقه وقت اضافه گرفت.
او در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس امروز عملکرد همیشگی خود را به نمایش نگذاشت، گفت: ما می‌خواستیم بازی را ببریم و من می‌خواستم در طول بازی به بازیکنانم روحیه بدهم.
او درباره شرایط آب و هوایی اهواز هم گفت: طبیعتا در دمای ۵۰ درجه نمی‌شود بازی کرد. اما شرایط اینگونه بود و نمی‌توانستیم کاری کنیم. ۱۴ روز دیگر در آبادان همین شرایط را خواهیم داشت و به هر حال دمای این منطقه اینگونه است. قطعا با این گرما برای تیمی که هجومی بازی می‌کند و می‌خواهد ببرد، مانع بزرگی است. همیشه تیمی که در چنین دمایی حمله می‌کند انرژی بیشتری صرف می‌کند. من در این بازی روی تیم خودم تمرکز داشتم و خیلی حریف را ندیدم. به حریف بابت کسب امتیاز تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم.
برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا از جایی توصیه‌ای شده بود که این دیدار با تساوی تمام شود، گفت: من نمی‌دانم شاید شما بهتر می‌دانید.
از سوی دیگر رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: پرونده دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در اولویت فعالیت‌های کمیته انضباطی در روزهای آتی قرار خواهد داشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده درباره حواشی رخ داده در دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس، گفت‌: به طور حتم پرونده ویژه ای با قید زمان درباره دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد. انتشار گزارش‌های اولیه مربوط به این بازی از طریق رسانه‌ها،روایت مقدماتی نسبت به مشکلات به وجود آمده را بیان می‌کند و بی شک،پرونده مربوط به این بازی در اسرع وقت و با بررسی و تحلیل کلیه جزییات در کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه‌ داد: از  ناظران محترم این مسابقه درخواست می‌کنم  در اسرع وقت و با قید فوریت، گزارش‌ها را به کمیته انضباطی ارسال کنند تا ضمن اتخاذ تصمیم گیری‌های لازم، اقدام مقتضی صورت پذیرد.بر این اساس پرونده دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در اولویت فعالیت‌های کمیته انضباطی در روزهای آتی قرار خواهد داشت. اگر در بررسی‌ها، به جمع بندی خاصی درباره حواشی این بازی برسیم، تصمیمات قاطع کمیته انضباطی اعمال می‌شود.
حسن زاده بیان‌ کرد: کمیته انضباطی همه زوایای پیدا و پنهان مربوط به مسابقات لیگ برتر را زیر نظر دارد. بر همین اساس، ناظر ویژه انضباطی در دیدار استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی حاضر می‌شود  و امیدوارم روز جمعه شاهد یک فوتبال با کیفیت و بدون حاشیه باشیم.