امیر سیاری: نقش ایران در امنیت گذرگاه‌های دریایی بر کسی پوشیده نیست

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ایران با بهره‌مندی از مواهب الهی، از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد، گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت گذرگاه‌های دریایی نیز بر کسی پوشیده نیست و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت دریا را دنبال می‌کنند.
به گزارش روابط‌ عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه مسابقات غواصی ارتش‌های جهان با ستایش از عملکرد تیم‌های حاضر در این مسابقات گفت: به صورت لحظه به لحظه شاهد تلاش مردانه تیم‌های حاضر در اجرای ماموریت‌های‌شان بودم و به‌ عنوان عضوی از جامعه بزرگ دریا به خودم می‌بالم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیای سیاست با واژه صلح و دوستی بیگانه است، دریادلان و نظامیان شجاع در این رقابت‌ها این واژه‌ها را به دنیا مخابره کردند. پیام‌رسانان سفیدپوش، در این رقابت‌ها پیوند دوستی و برادری را مستحکم‌تر و نفرت و انزجار خود را از کسانی که بر طبل جنگ می‌کوبند، اعلام کردند. معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظامیان در طول تاریخ پیشگامان صلح و دوستی میان ملت‌ها و اقوام بودند، افزود: گواه این موضوع، مسابقات نظامیان است که ریشه در تاریخ بشریت دارد. زندگی حرفه‌ای مردان دریا داستان خاص خود را دارد و فهم این زندگی نیازمند درک و فهم شرایط دریا است.
امیر دریادار سیاری در ادامه تاکید کرد: ایران با بهره‌مندی از مواهب الهی، از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد و با رعایت حُسن همجواری در پنج هزار کیلومتر مرز دریایی با همسایگان، در آرامش کامل به سر می‌برد. نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت گذرگاه های دریایی نیز بر کسی پوشیده نیست و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت دریا را دنبال می‌کنند.
رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به عنوان عضوی از خانواده ارتش و نماینده نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم که دنیای بدون جنگ و پر از صلح و دوستی را خواستاریم.
سایر اخبار این روزنامه
تی‌شرت و شلوار جین وزیر ارتباطات در دیدار با دختر قهرمان تکواندوی ایران حاشیه‌ساز شد محمدعلی وکیلی خود می‏کشی ‌ای حافظ،خود تعزیه می‏داری «ابتکار» از دلایل کم اثری ادعاهای فساد مطرح شده در جلسه استیضاح وزیر کار گزارش می‌دهد: « ابتکار» صحبت‌های مقامات عراقی مبنی بر همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بررسی می‌کند واکنش بانک مرکزی به شایعه گم شدن 9 میلیارد دلار: سرنوشت ۹ میلیارد دلار واردات با نرخ دولتی کاملا مشخص است هدف آکادمی علوم و هنر های سینمایی آمریکا از افزودن بخش «فیلم محبوب مردم» چیست؟ تولد یک «اسکار» تجاری مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری: منتظر دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک نباشید عارف: شاهد دفن اخلاق در جریان استیضاح وزیر رفاه در مجلس بودیم امیر سیاری: نقش ایران در امنیت گذرگاه‌های دریایی بر کسی پوشیده نیست وزیر کشور با اشاره به پیش‌شرط مذاکره احتمالی: آمریکا رسما از مردم ایران عذرخواهی کند آموزه‌هاى خانمان‌برانداز اشرف بروجردی: افرادی که نقش مهمی در نظام داشتند، به حاشیه رانده نشوند