ترامپ به عکس یادگاری با روحانی نیاز دارد

«حمیدرضا جلایی پور» جامعه شناس و فعال سیاسی درخصوص سخنان روحانی در گفتگوی تلویزیونی دوشنبه شب او با مردم گفت:روحانی در این گفت‌وگو به همه معضلات داخلی نپرداخت. با این همه اولا روحانی برخلاف دفعه پیش بحث ارز را و بحث نیازمندی‌های اساسی را به مردم خوب توضیح داد. راه را برای مذاکره با عزت با آمریکا باز گذاشت. و بجا از اصل 59 دفاع کرد و در طول صحبت وعده بیخودی به مردم نداد.
وی افزود: ثانیا توجه به شرایطی است که روحانی صحبت می‌کرد. ویژگی این شرایط این است که ترامپ و اذنابش وارد یک جنگ روانی و اقتصادی با ایران شده است. لذا دست روحانی برای هر صحبتی باز نبود. زیرا یک سخن نابجا می‌تواند روی بازار و معیشت مردم اثر منفی بگذارد.
به گزارش ایرنا، او درخصوص سخنان روحانی در خصوص سیاست خارجه در این گفتگو اظهار کرد: اتفاقا در سیاست خارجی روحانی سیاست درستی را مطرح کرد. گفت ما قبلا هم با آمریکا مذاکره داشتیم. ما قبلا مذاکره کردیم و به توافق برجام رسیدیم و حالا این ترامپ است که زیر قولش می‌زند. لذا توپ در زمین ترامپ است. در ضمن روحانی هشیار بود که این روزها ترامپ برای انتخابات کنگره به عکس یادگاری با روحانی نیاز دارد. ولی روحانی بدون اینکه مذاکره با آمریکا را نفی کند، تقریبا موضوع مذاکره را به پس‌از انتخابات موکول کرد و این هوشمندانه بود.