آقای نماینده اینهمه پول دزدیده شد کجا بودی؟

آرمان: در بحبوحه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مساله نحوه هزینه کرد پول‌های جمع‌آوری شده برخی سلبریتی‌ها برای زلزله‌زدگان کرمانشاه برای برخی مساله‌ساز شده است. در همین راستا علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا که با اتهام‌هایی درباره نحوه هزینه کرد کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان مواجه شده، در نشست خبری دیروز تیمش گفت: «آقایان به جای شعار دادن بیایند مشکلات مردم را حل و به دولت کمک کنند تا همه آرامش و آسایش داشته باشند.» وی اظهارکرد: «از نماینده کرمانشاه و یکی از سرداران سابق سپاه به خاطر تهمت و افترا و نشر اکاذیبی که انجام داده‌اند شکایت خواهم کرد»؛ باید دید این قضیه به کجا خواهد انجامید.
چرا تخریب؟
شامگاه 21 آبان سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی 3/7 ریشتر شهرهایی از استان کرمانشاه را لرزاند و موجب کشته و مجروح شدن بسیاری از هموطنان شد. در پی این حادثه تیم‌های بسیاری از سازمان‌های مختلف از جمله امداد و نجات هلال‌احمر آنش‌نشانی، اورژانس کشور و... برای کمک‌رسانی عازم منطقه شدند. در این راستا پس از چندی که از اسکان زلزله‌زدگان گذشت نیاز به برخی اقلام مصرفی مثل چادر، کانکس، پتو، نان و اقلام خوراکی به شدت احساس شد که از این رو سلبریتی‌های جامعه نیز پابه پای سایر نهادها و ارگان‌ها برای کمک حاضر شدند. از برخی سیاسیون گرفته تا ورزشکاران و هنرمندان برای این مهم پیشقدم شدند و با اعلام شماره حساب‌هایی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان پرداختند. یکی از این افراد چهره شناخته شده ورزش کشور به‌خصوص فوتبال یعنی علی دایی بود که با جمع‌آوری کمک از مردم برای ساختن مسکن مردم زلزله‌زده اقدام کرد. گرچه بودند افرادی که در میان آوارها عکس گرفتند، اما هیچ کمکی به آنها نکردند. حال همان افراد مدعی‌‌اند که پول جمع‌آوری شده توسط علی دایی کجاست و چگونه خرج شده است. چنین موضوعی برای یکی از اساتید دانشگاه نیز که برای ساختن دهکده امید کمک‌های مردمی دریافت کرده بود، به‌رغم گزارش‌هایی که در این زمینه ارائه می‌داد، مطرح شد. زمانی تمرکز بر چنین مساله‌ای اتفاق می‌افتد که فسادهای کوچک و بزرگی اتفاق می‌افتد اما حساسیت قانع‌کننده‌ای مشاهده نمی‌شود. طرح برخی موضوعات حیرت آور در جریان استضاح وزیر کار نشان دهنده عمق فساد در برخی لایه‌های سیاسی است.
فقط شعار می‌دهیم


سرمربی تیم فوتبال سایپا در ارتباط با اقداماتی که درباره زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام داده و اظهارات نماینده کرمانشاه در مورد عملکرد وی اظهار کرد: متأسفانه خیلی وقت است به شعار دادن عادت کرده‌ایم. با تریبون ملت شعار می‌دهیم، اما در عمل چیزی نمی‌بینید. تابناک نوشت، علی دایی گفت: اول از همه من نباید به این آقایان گزارش بدهم و این آقایان هستند که باید به مردم گزارش دهند. متأسفانه امثال این آقا از تریبون ملت سوءاستفاده می‌کند. در این وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به جای اینکه بیایند درباره مشکلات مردم صحبت کنند راجع به سلبریتی‌ها و ورزشکاران که با حسن نیت به کمک زلزله‌زدگان کرمانشاه رفتند، حرف می‌زنند! در صورتی که من خودم می‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. این چهره محبوب ورزشی ادامه داد: متأسفانه خیلی‌ها شعار می‌دهند و تهمت می‌زنند و نشر اکاذیب می‌کنند. ایشان باید جواب بدهد.
با مردم دلی زندگی می‌کنم
دایی اظهار کرد: در این کشور در این چند سال چقدر پول از کشور خارج یا دزدی شده است؟ خیلی‌ها اسم اینها را هم نمی‌دانند. کل پولی که سلبریتی‌ها و ورزشکاران برای زلزله کرمانشاه جمع کردند 20 میلیارد تومان است. وی افزود: تا به حال این همه پول مملکت حیف و میل شده، آن موقع شما کجا بودید؟ کجا توانستید پشت تریبون داد بزنید؟ شما مسئولید و باید به مشکلات معیشتی مردم برسید، برای کسانی که به شما رأی داده‌اند. کسی که به من رأی نداده است و من با مردم دلی زندگی می‌کنم. حتی پول حلالی را که در می‌آورم، به سادگی خرج نمی‌کنم. بعد با پول مردم این کار را بکنم؟ نهادهای نظارتی، قوه قضائیه و دادگستری از همان ابتدا کنترل کردند. سرمربی تیم فوتبال سایپا عنوان کرد: من مانند بقیه نیستم که ساکت بمانم. آیندگان درباره من نظر می‌دهند که علی دایی که بود و این آقایان که بودند؟ شما باید بگویی در دوره قبل که وزیر آموزش و پرورش بودی چه کاری انجام داده‌ای؟ من با عشقم کار می‌کنم و با مردم لذت می‌برم. احتیاجی هم ندارم که به آنها دروغ بگویم، چون کارم سیاست نیست. فوتبالیست سابق تیم ملی اضافه کرد: این را هم باید بگویم که شنبه هم از این آقا و هم از آقایی که جزو سرداران سپاه بوده، شکایت می‌شود. به خاطر تهمت و افترا و نشر اکاذیبی که انجام داده‌اند. سرمربی سابق تیمی ملی تصریح کرد: من فقط به مردم پاسخگو هستم و به هیچ احدی جواب نمی‌دهم. البته برای روشن شدن اوضاع باید بگویم که حساب‌هایمان بسته شده بود و ما باید مجوز ساخت می‌گرفتیم. پول مردم دست من است و وجدانم جواب نمی‌داد که کارها را سمبل کنم. به دنبال شرکت‌هایی رفتیم که بهترین کار را انجام می‌دهند. شاید گران‌تر باشند، اما برای مردم خانه‌های عمری ساخته می‌شد. بهترین تکنولوژی از لحاظ ضدزلزله بودن فراهم شده است. جایی را برای ساخت‌وساز انتخاب کردیم که بهترین جاست. اگر هم دیر شد برای همین موضوع بوده است.