آیا محسن چاوشی آلبومش را بدون مجوز منتشر می کند؟

محسن چاوشی اعلام کرد اگر تا 20 مرداد مجوز آلبوم تازه‌اش صادر نشود؛ آن را منتشر می‌کند. محسن چاوشی با انتشار اطلاعیه‌ای درباره دریافت نکردن مجوز نوشت: «نظر به پیگیری‌های مکرر تهیه‌کننده و مدیر اجرایی آلبوم «ابراهیم»، تا این لحظه موفق به دریافت مجوز از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم.
با توجه به وقفه طولانی‌مدت و احترام به مخاطبانم و برای دلگرمی این روزهای سخت، به اتفاق تهیه‌کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم. بدیهی است تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه، مثل ۹ ماه پیش منتظر می‌مانیم در غیر این صورت با احترام تقدیم خواهد شد. شایان ذکر است آلبوم دارای کپی‌رایت بین‌المللی است و قوانین حق و حقوق مولفان و مصنفان رعایت خواهد شد. من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است...»
واکنش دفتر مو سیقی به تهدید چاوشی
ابوالفضل صادقی نژاد مدیر شورای ارزش یابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره خبری که از سوی محسن چاوشی در اعتراض به صادر نشدن مجوز آلبوم «ابراهیم» منتشر شد، تصریح کرد: «پس از ثبت آلبوم "ابراهیم" ما طبق روال اداری و قانونی روز ۱۸ مرداد ماه، این آثار را به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال کردیم که پس از بررسی، دو قطعه تایید شد و پنج قطعه نیز اصلاحیه خورد.»


تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاح موارد مذکور انجام نشده است، بنابراین اگر ۹۰ ماه هم این موضوع از سوی موسسه تولیدکننده آلبوم راکد بماند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوزی به این آلبوم نمی دهد زیرا پرونده هنوز به طور کامل تایید نشده است.