صداي مردم

با استعانت از خداوند متعال شايسته مي‌دانم كلام خود را با يادي از شهدا و مردان و زنان آزاده خبرنگار به ويژه شهيد محمود صارمي آغاز كنم و روز خبرنگار را به اهالي مطبوعات كه با عشق قلم به دست گرفته‌اند و در مسير حق‌گويي سختي‌هاي بسياري را به جان خويش خريده‌اند تبريك عرض مي‌كنم. چندي پيش ديديم كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيرامون نبود كاغذ به ويژه براي رسانه‌ها ابراز نگراني كرد كه جاي تقدير و تشكر دارد. اما ‌اي كاش بيشتر از كاغذهاي سفيد نگران ضميرهاي پاك و شريف خبرنگاران بوديد كه در اين روزهاي سخت شرافت قلم را با جان خويش حفظ كردند و با كمبودهاي بسيار ساختند و تمام عزم خويش را معطوف به آگاهي بخشيدن و اطلاع‌رساني كردند.
ملت ايران امروز با دشواري‌هاي بسياري روبه‌رو هستند. دشمنان ديرين مردم و انقلاب امروز با تمام قوا و در سايه همراهي قدرت‌هاي استكباري به دنبال ايجاد چنددستگي در ميان مردم هستند و امروز ميدان مناقشه را در عرصه اقتصادي كشور آورده‌اند كه اين امر وظيفه مسوولان را در مواجهه با مشكلات و همراهي با مردم سنگين‌تر كرده است.
امروز مي‌بينيم كه در تريبون‌هاي مختلف پيرامون لزوم اتحاد و همبستگي‌ صحبت مي‌شود و اين دغدغه در ميان شخصيت‌ها و چهره‌هاي نظام وجود دارد اما زماني مي‌توان از تحقق اتحاد صحبت كرد كه صداي مردم و مطالبه مردم را بي‌واسطه بشنويم. اين انديشه بايد در ميان مديران و مسوولان ارشد و مياني كشور به يك باور تبديل شود. آيا مديري كه از پشت ميزخود بلند نمي‌شود و به جاي ارايه خدمت به مردم به كسب قدرت براي خود مشغول است فهمي از اتحاد و همبستگي دارد چرا برخي به جاي شنيدن صداي مردم و اعتراض آنها مي‌خواهند همه‌چيز را محكوم كنند و به آن خاتمه ببخشند. آن وقت توقع داريم كه مردم لب به شكوه نگشايند.
اگر مردم به فضاي معيشتي و اقتصادي حاكم اعتراض دارند در مرحله نخست خواستار اصلاح هستند آيا اين مردم همان‌هايي نيستند كه در روز ۲۲ بهمن و روز قدس و روز انتخابات با حضور خود حماسه ساز مي‌شوند. اينجا وظيفه ما است كه فارغ از هر حزب و جريان سياسي با مردم صحبت كنيم و با شفافيت بگوييم كه اختلاس، تبعيض و بي عدالتي خط قرمز نظام است و اختلاس‌گر اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد. هر چه و هر‌كه باشد بايد با او برخورد شود. مردم از تبعيض خسته شده‌اند. فردي كه مشكل معيشتي دارد و نمي‌تواند براي خانوده خود كاري انجام دهد نياز به كمك دارد و به توليد نيازي ندارد.امروز براي تحقق وحدت ملي نياز به بسيج تمامي نهادها و گروه‌ها و شخصيت‌ها داريم. كه البته انقلاب اسلامي گردنه سخت‌تر از امروز را با وحدت كلمه پشت سر گذاشته است و در آستانه ۴۰ سالگي با كوله باري از تجربه و همراهي مردم قطعا موفق‌تر خواهد بود. امروز وقتي مي‌بينيم جناب آقاي سيد محمد خاتمي بزرگوار با توجه به تحليل و برداشت واقع‌گرايانه از شرايط كشور تاكيد بر شنيدن صداي مردم و ايجاد وحدت ملي راهكارهاي ۱۵گانه ارايه مي‌دهند بايد از اين پيشنهادها استقبال كرد و در عمل آنها را محقق ساخت.


كساني كه امروز خود را در جايگاه يك معترض قرار دادند و سال‌ها در راس دولت قرار داشتند به دنبال سوار شدن بر موج اعتراض‌ها هستند و تخريب دولت و مجلس و قوه قضاييه را در دستور كار خود قرار دادند. بدون ترديد اين نوع واكنش‌ها كه فضاي كشور را به سمت آشفتگي مي‌برد تصوير نادرست از اوضاع كشور به بيرون از مرزها مخابره مي‌كنند و منجر به ياس و نااميدي مي‌شوند.ما نيز نسبت به شرايط نقد داريم و باور داريم راهكار اصلي عبور از آن تنها در كنار مردم قرار گرفتن و تلاش براي اصلاح امور است و بر خلاف ديدگاه برخي از كنشگران سياسي كشور كه گمان مي‌كنند مشكلات امروز كشور صرفا اقتصادي و ناشي از ناكارآمدي دولت است و راه برون‌رفت را از طريق ابزارها و برنامه‌هاي اقتصادي جست‌وجو مي‌كنند بايد بگويم كه برخي از مشكلات و نارساني‌هاي موجود ناشي از سياست‌ها و اقدامات غلط گذشته دارد.
امروز ما بايد به جوانان اعتماد كنيم و براي ايجاد اشتغال در حضور آنها در عرصه‌هاي تصميم‌گيري نشان دهيم انقلاب اسلامي ظرفيت‌هاي بالا و سرمايه‌هاي ارزشمندي دارد. مسائل اجتماعي و فرهنگي را بايد جدي بگيريم . كودك آزاري، آسيب‌هايي همچون اعتياد و طلاق و مشكلات متعدد در حوزه زنان نياز به عزمي راسخ دارد.