اعلام همبستگی تعدادی از رهبران یهودی و مسیحی آمریکا با ملت ایران و ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام

پیرو کناره‌گیری دولت آمریکا از پیمان هسته‌ای، یکی از رهبران یهودیان آمریکا و عضو گروه گفتگوی ادیان ابراهیمی (خاخام جک بمپوراد) طی نامه‌ای به تاریخ 23 اردیبهشت 1397 (سیزدهم می ‌‌2018) خطاب به برخی از حقوقدانان و رهبران مذهبی ایران ضمن اشاره به برخی از فراز‌های مشابه در قرآن، انجیل و تورات در حمایت از صلح و تاکید بر این که در این دوران دشوار تلاش برای رسیدن به صلح، تنها اصل قابل پذیرش می‌باشد، اظهار می‌دارد که فقط کسانی که در راستای حفظ صلح تلاش می‌کنند می‌توانند تغییرات مثبتی را در جهان ایجاد کنند و همواره از آن‌ها ازسوی نسل‌های آینده به خاطر عقلانیت، قداست و شرافتشان به نیکی یاد می‌شود. وی مراتب همبستگی خود را با مردم ایران اعلام داشته است.
همچنین اسقف و مدیرعامل اجرایی کلیسای اوانجلیکال آمریکا با ارسال نامه خطاب به آقایان دکتر مصطفی محقق داماد و دکتر حسین میرمحمد صادقی دو تن از اعضای گفتگوی بین ادیان ابراهیمی، ضمن ابراز نگرانی از خارج شدن دولت آمریکا از برجام، همبستگی خود با ملت ایران را اعلام داشتند.
در این نامه آمده است:
ضمن آرزوی صلح و آرامش الهی برای شما باید به اطلاع شما برسانیم که چقدر از ترک برجام توسط دولتمان غمگین و نگران هستیم. این مساله موجب ورود خسارت به انسان‌های بی‌گناه می‌شود. کلیسای اوانجلیکال آمریکا به صلح با ایران کاملا پایبند می‌باشد. همه ما پیرو خدای واحد بوده و تعهد مشترکی نسبت به تامین صلح و رفاه بندگان او داریم. ما با تحریم‌ها مقابله می‌کنیم و از رهبران خود می‌خواهیم که به صلح پایبند باشند. مایلیم مراتب همبستگی و حمایت خود را با مردم شما اعلام نمائیم و مایل به همکاری در راستای حفظ صلح و روابط سالم می‌باشیم و تلاش می‌کنیم که با مشارکت سایر رهبران دینی از نفوذ خود بر روی دولتمان جهت حفظ تعهداتش در توافق هسته‌ای استفاده کنیم و راه صلح و تفاهم را دست در دست یکدیگر بپیمائیم.


اسقف الیزابت ایتون
اسقف عالی کلیسا
کشیش استفن بومن
مدیر اجرایی کلیسا
سایر اخبار این روزنامه