تحلیل عضو فراکسیون امید از سخنان رئیس‌جمهوری؛ تاکید روحانی بر همه‌پرسی را تحسین می‌کنم

ایرناپلاس| یک عضو فراکسیون امید با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری درباره اختیارش برای نظارت بر سایر قوا، تاکید کرد: این موضوع سبب می‌شود رفاقت و دوستی میان قوا، شفافیت یا اجرای قانون را مخدوش نکند.
حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران درباره تاکید رئیس‌جمهوری بر اصل 59 قانون اساسی برای تغییرات مورد نظر مردم در گفت‌وگوی شب گذشته با سیمای جمهوری اسلامی، می‌گوید: ایشان موضوع همه‌پرسی را در سخنرانی 22 بهمن نیز مطرح کرده بود، اما این نخستین باری بود که صراحتاً از رسانه این موضوع را بیان کردند. 
توسل به همه‌پرسی در موارد مناقشه برانگیز 
وی ادامه می‌دهد: هرکدام از اصول قانون اساسی برای حفظ ایران و تداوم استقلال، انقلاب و رای مردم کشور تدوین شده است. از این جهت، هر کدام نقش اساسی و کلیدی دارند. اصل رفراندوم هم یکی از این نکات است و به نظر من، ایشان نکته بجایی مطرح کردند.


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده طرفدار اجرای تمامی اصول قانون اساسی هستم، تصریح می‌کند: با طرح این موضوع موافقم. در مواردی که ممکن است موضوعی به جدل بکشد و به‌راحتی قابل‌حل نباشد، رجوع به آرای عمومی ضروری است. به همین جهت، توجه و تاکید ایشان بر این موضوع را تحسین می‌کنم. 
کلام امیدبخش روحانی 
مازنی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس‌جمهوری درباره تایید سوال مجلس از او و حق برابر خود برای اخطار قانون اساسی به قوای دیگر، می‌گوید: اولین واکنش آقای دکتر روحانی بعد از ارسال سوال توسط آقای لاریجانی برای ایشان، این بود که استقبال کردند. البته ایشان گلایه هم داشتند. بخشی از گلایه مربوط به موقعیت زمانی طرح سوال بود. شب گذشته نیز گلایه را به شکل نرم‌تری مطرح کردند، اما در عین حال از حضور در مجلس استقبال کردند. 
وی ادامه می‌دهد: ایشان به رفاقت و همکاری دوستانه میان قوا اشاره و در عین حال تاکید کردند اگر بنا باشد قوه‌ای از اختیارات قانونی خود استفاده کند، قوه دیگر هم می‌تواند به همین طریق عمل کند. 
نماینده تهران تاکید می‌کند: به نظر من طرح این موضوع از سوی رئیس‌جمهوری مشکلی ایجاد نمی‌کند و مانع از این می‌شود که مردم تصور کنند رفاقت و دوستی میان قوا، شفافیت را مخدوش کرده یا منجر به عدم اجرای قانون می‌شود. 
این عضو فراکسیون امید همچنین تاکید کرد: آقای روحانی، مجموعاً سخنان امیدبخش، دقیق، مستند و شفافی را در کمال آرامش مطرح کردند. از این جهت باید از ایشان تشکر کنم و از ایشان تقاضا دارم در آینده نیز به همین طریق عمل کنند. 
شب گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی ایران، درباره شرایط کنونی کشور، روابط خارجی ایران، اعمال تحریم‌های یک‌سویه آمریکا و مشکلات و مطالبات مردم سخن گفت.