چالش سئوال و انصراف از رئيس‌جمهور

«آرمان» گزارش مي دهد
چالش سئوال و انصراف از رئيس‌جمهور
محمد نبي‌حبيبي: بگم بگم‌هاي دوره احمدي‌نژاد تكرار نشود
سوال از رئیس‌جمهور اصلی‌ترین بحث این روزهای کشور است؛ سوالی که رئیس‌جمهور پاسخ «نه» به آن نداد. برخی این زمان را فرصت خوبی برای بیان ناگفته‌های روحانی و برخی دیگر اقدامی در زمان نامناسب دانستند. دیروز حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوال را از رئیس‌جمهور را به صورت یک تابو درنیاوریم. پیش از این هم نمایندگان از روسای جمهور وقت سوال پرسیدند و نباید به عنوان تنش سیاسی آن را مطرح کنیم. وی ادامه داد: حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخ دادن به سوال‌های نمایندگان اشکالی ندارد. هر از چندی اگر رئیس‌جمهور به مجلس برود و از طریق تریبون مجلس با نمایندگان و مردم صحبت کند بسیاری از ابهامات برطرف می‌شود.


بگم‌بگم‌های زشت!
بی‌تردید موتلفه از حامیان احمدی‌نژاد بود که در میانه راه این حمایت‌ها را متوقف کرد و دیروز دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به نامه حسن روحانی به رئیس مجلس در پی سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: من نصیحتی به آقای روحانی داشتم که کار زشتی که آقای احمدی‌نژاد کردند را نکنند، تکرار بگم‌بگم‌ها برای مردم کار درستی نیست. نبی حبیبی افزود: ما معتقد به کنار رفتن رئیس‌جمهور نیستیم، با این شرط که ایشان بپذیرند تیم اقتصادیشان شکست خورده است. ما متقاضی اینکه حتما ایشان از موتلفه کسانی را انتخاب کنند نیستیم، امتحان کردیم و دیدیم ایشان حتی مایل به پاسخگویی به نامه‌های ما هم نیستند. ما معتقد هستیم دیگران باید به ایشان کمک کنند یک تیم توانمند اقتصادی بر سر کار بیاید. حبیبی اظهار کرد: نظر موتلفه اسلامی این است که تیم اقتصادی دولت شکست خورده است؛ باید رئیس‌جمهور را کمک کنیم تا کسانی را انتخاب کنند که موفق شوند؛ طبیعتا برای تغییر اسم وزرا را نمی‌بریم. رئیس‌جمهور و دولت باید دارای پشتیبانی اصولی مردم و احزاب باشد در نتیجه ما چوب لای چرخ دولت گذاشتن را کاری سخیف می‌دانیم.
قسم دادن و پس نگرفتن!
در همین ارتباط نماینده ایلام نیز اظهار داشت: اصرار بر سوال از رئیس‌جمهور کار را به جایی رسانده که نمایندگان را قسم می‌دهند که پای امضایشان بایستند که البته این نشان می‌دهد که رفتار برخی از همکاران ما در مجلس به هیچ عنوان حرفه‌ای نبوده است. جلال میرزایی تصریح کرد: در ارتباط با نفس سوال از رئیس‌جمهور به نظرم مشکل خاصی نیست. وقتی از لحاظ ماهوی به داستان نگاه می‌کنیم باید ببینیم رئیس‌جمهور تا چه اندازه در به وجود آمدن وضعیت موجود مقصر است به همان نسبت هم باید از او برای رفع مشکلات توقع داشته باشیم. نماینده ایلام افزود: به هرحال حالا که این سوال اعلام وصول شده، به نظر من باید رئیس‌جمهور در صحن حضور پیدا کند و مسائل و مشکلاتی که کشور با آنها مواجه است را بیان کنند و در دل مسائل کلان و چالش‌های کلان مواردی که سوال شده با توجه به این مسائل و مشکلات در ذیل آنها توضیح داده شود.