«سربازی دختران» پایه و اساسی ندارد

گروه اجتماعی: رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره طرح سربازی دختران، با رد این موضوع گفت: طرح این موضوع شبیه یک شوخی است و ستاد کل هیچ برنامه‌ای برای سربازی دختران ندارد.
سردار موسی کمالی در واکنش به مصاحبه  طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران درباره طرح سربازی دختران در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با رد این موضوع به تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر به هیچ‌وجه چنین طرحی وجود ندارد و مطرح کردن سربازی دختران چیزی شبیه به یک شوخی است. رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در طرحی که آقای ابوترابی به منظور اصلاح مقررات سربازی ارائه کرده نیز موضوع سربازی دختران مطرح نشده است و چنین طرحی وجود ندارد. وی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح نیز هیچ‌گونه برنامه‌ای برای سربازی دختران نداشته و این اظهارات هیچ پایه و اساسی ندارد. سردار کمالی با اشاره به طرح یکی از نمایندگان مجلس درباره اصلاح مقررات سربازی نیز خاطرنشان کرد: در این طرح نیز که برخی‌ها آن را تحت عنوان سرباز داوطلب یا سرباز داوطلب بسیجی نامیده‌اند قرار بود پیشنهاد‌هایی مطرح و برای اصلاح مقررات سربازی در کمیته‌ای تخصصی با حضور کارشناسان و نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح بررسی شود ولی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و این کمیته تشکیل نشده است.
تعویق در زمان اعزام ملی‌پوشان
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد. سردار موسی کمالی با اشاره به تصمیم جدید اتخاذ شده درباره خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران حرفه‌ای که در سطح قهرمانی فعالیت دارند مدت زمان معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی هستند و در این مدت باید به صورت پیوسته فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کنند، تصمیمات جدیدی درباره زمان اعزام به خدمت ورزشکاران ملی و حرفه‌ای گرفته شد. کمالی با بیان اینکه همچنین برخی تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها نیز برای خروج از کشور این قهرمانان که در قالب تیم‌های امید و بزرگسال مشغول به خدمت بودند با مشکل مواجه هستند، گفت: با توجه به جمیع جهات از یک سال پیش طرحی برای حل این دغدغه‌ها در نظر گرفته شد و بر اساس ‌آن مقرر شد با قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای همچون افرادی که در حال تحصیل هستند برخورد شود و از این رو خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در 3 رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن 30 سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا 28 سالگی به تعویق افتاد. رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این طرح به صورت آزمایشی به اجرا درمی‌آید و پس از ارزیابی نتایج آن و در صورت مثبت بودن این نتایج، استمرار یافته و سایر رشته‌های ورزشی را نیز شامل می‌شود.


کمالی گفت: بر اساس این دستورالعمل اگر هر یک از ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تا پیش از موعد در نظر گرفته شده از تیم‌ملی حذف شوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر کشور حضور نداشته باشند 6 ماه فرصت خواهند داشت نسبت به اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند. رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: دستورالعمل مربوط ابلاغ شده و تمام ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این 3 رشته قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود.