بازتاب توافق حماس ورژیم صهیونیستی

انتشار خبر توافق غیر منتظره حماس ورژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در داخل وخارج فلسطین اشغالی داشته است. در این باره یک وزیر اسرائیلی گفت: توافق با حماس به نفع ماست. وزیر مسکن رژیم صهیونیستی می‌گوید که توافق با حماس به سود اسرائیل است.
به گزارش سایت النشره، یوآو گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به سود اسرائیل است که بحران خود با جنبش حماس را حل و فصل کند.
وی ضمن درخواست از مقامات این رژیم برای توافق مشروط با حماس اظهار داشت: ما به دنبال فرصتی برای حل و فصل بحران خود با حماس هستیم، اما امیدواریم که این امر به توافق نامه بلندمدت منجر شود.
وزیر مسکن اسرائیل در ادامه تاکید کرد: اکثریت اعضای کابینه با اتخاذ تدابیر جدید درباره اوضاع غزه و فراهم کردن فرصت حل و فصل بحران با حماس موافقند.


گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز طی گفت‌وگو با شبکه 10 این رژیم اظهار داشت: مادامی که این پیشنهادات ضرری برای امنیت ما نداشته باشد باید به آن‌ها با دید مثبت نگاه کرد.
طرح توافق شامل چندین مرحله است؛ مرحله اول این توافق شامل آتش‌بس در غزه و بازگشایی دائم گذرگاه رفح و ایجاد تسهیلاتی در دو گذرگاه "بیت حانون" و "کرم ابوسالم" است.
مرحله دوم نیز شامل توافقی میان فتح و حماس برای ازسرگیری پرداخت دستمزدها، آغاز فعالیت تشکیلات خودگردان در مدیریت نوار غزه با نظارت مصر و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات در آنجا ظرف شش ماه است.
در مرحله سوم نیز قرار است سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های غزه، کاهش نرخ بیکاری و اتصال بندر غزه به بندر "پورت سعید" مصر در دستور کار قرار بگیرد.
مرحله چهارم هم شامل توافق بر سر برقراری آتش‌بس پنج تا 10 ساله و تبادل اسرا است.
دراین حال اختلافات و دعوای رسانه‌ای میان فتح و حماس در پی اعلام توافق آتش‌بس احتمالی با رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدت گرفت.
جنبش فتح فلسطین با صدور بیانیه‌ای از حماس خواست با تلاش‌های فلسطینی‌ها برای وحدت همسو باشد و از انعقاد توافق آتش‌بس با اسرائیل در ازای دریافت کمک‌ خودداری کند.
سامی ابوزهری، از رهبران حماس از جنبش فتح به دلیل اظهارات مذکور انتقاد کرد.
ابوزهری افزود، کسی به زندگی زیر پرچم اشغالگران افتخار می‌کند و با اشغالگران همکاری امنیتی دارد حق حراج فداکاری‌های غزه را ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
ادامه سقوط بهای سکه؛ قیمت‌ها هنوز حباب دارد رئیس جمهور در نامه‌ای به دکتر لاریجانی: به مجلس می آیم تا حقایق را برای مردم بازگو کنم ورود 5 فروند هواپیمای مسافربری جدید «ای‌تی‌آر» به آسمان ایران وزیر راه و شهرسازی: تحویل 5 فروند هواپیما، گام مثبت اتحادیه اروپا در عمل به تعهداتش است رئیس قوه قضاییه در همایش حقوق بشر و کرامت انسانی: دهان مدعیان حقوق بشر درباره بحرین بسته است اما از آشوبگران ایران حمایت می‌کنند حاکم دبی: جهان عرب بحران مدیریت دارد بازتاب توافق حماس ورژیم صهیونیستی با حضور فرمانده ناجا فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم معرفی شد این سنگر را بی‌اعتبار نکنید با اعلام قدردانی فرمانده سپاه از یگان‌های حاضر؛ رزمایش اقتدار دریایی سپاه در خلیج فارس پایان یافت رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد پوشش700هزار سالمند در بهزیستی معاون اول قوه قضاییه: معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد رئیس سازمان بازرسی کل کشور: وزیر صنعت هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو را قبول دارد رئیس‌ جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مادر شهیدان باطبی: به یقین یاد و خاطره این مادر صبور و با ایمان در صفحه زرین افتخارات ملت ایران ماندگار خواهد بود مرگ زودرس خیمه شب بازی ناتوی عربی دکتر مسعود پزشکیان: 600 میلیارد تومان به سپرده گذاران موسسات مالی پرداخت شد شریعتمداری: دنبال تعزیراتی کردن بازار نیستیم؛ بی‌ثباتی قیمت ارز رفع می‌شود در جلسه غیرعلنی مجلس سازوکارهای نمایندگان برای حل مسائل اقتصادی بررسی شد