روحانی حقایق را می‌گوید؟!

محمدرضا ستوده
متن احتمالی سخنرانی روحانی در مجلس؛
سلام به ملت و نمایندگان ملت
بنا به خواست شما نمایندگان مردم امروز به مجلس آمدم تا حقایقی را برای شما و ملت ایران که نمایندگان برومندی چون شما دارند بیان کنم.


ملت ایران و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی
وضع اقتصادی کشور مساعد نیست. بازار ارز متلاطم است. بازار سکه و طلا ملتهب است. قدرت خرید مردم پایین آمده. نرخ تورم بالا رفته. مردم امید به زندگی ندارند. آینده برای ملت ایران مبهم است. فقر بیداد می‌کند. کارخانجات یک به یک در حال تعطیلی هستند. بیکاری به بالاترین حد خود رسیده. از همه جای کشور همه چیز قاچاق می‌شود. آب نداریم. برق نداریم. باران نداریم. ارز نداریم. پول نداریم. ضعیف‌ترین پول ملی در جهان را داریم. مردم از اوضاع‌شان راضی نیستند. نخبه‌ها از کشور رفته‌اند. فقط آقای محسن رضایی باقی مانده. پوشک و شیرخشک نایاب است. سیگار مارلبرو «گلدتاچ» پاکتی 22 هزار تومن. ریمل 80 هزار تومانی 200هزار تومان. تخمه آبلیمویی سنجابک از 1700 تومان به 3500 تومان رسیده. تخم‌مرغ شانه‌ای 20 هزار تومان. تخم بلدرچین، تخم کفتر، تخم شترمرغ، تخم کدو، تخم هندوانه، تخم شربتی، چهارتخمه و همه تخمه‌ها نایاب و گران شده. تنها تخمی که فراوان و ارزان است، تخم فساد است!
فساد در بین مسوولان، در جمع مسوولان، در دورهمی مسوولان، در مهمانی مسوولان، در خانه مسوولان، در خانواده مسوولان، در عروس‌ها، دامادها، بزرگان فامیل و خرد و کلان، در دفتر مسوولان و در حساب مسوولان بیداد می‌کند.
نمایندگان مجلس: اینها را که خودمان می‌دانیم. شما گفتید که می‌خواهید حقایق را با ما و مردم در میان بگذارید!
روحانی: اینها هم حقایق بود دیگر... آیا چیزی جز حقیقت بر زبان راندم؟! من گفتم حقایق را با مردم در میان خواهم گذاشت که در میان گذاشتم!
نمایندگان: به راستی که شما انسانی راستگو اما ناقلا هستید. شما ما را گول زدید اما دروغ هم نگفتید.