روحانی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس: سوال از رئیس جمهوری فرصت خوبی برای بیان برخی حقایق است

رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به رئیس مجلس با تاکید بر این‌که برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به نمایندگان در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد، اعلام کرد: این می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز بازگو کنم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در این نامه خطاب به علی لاریجانی با اشاره به مشروعیت‌بخشی آراء مردم در نهادهای انتخابی کشور، نوشته است: «درست در سالروز تحلیف رئیس جمهوری دوره دوازدهم، سوال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واصل گردید. بی‌تردید سوال از رئیس‌جمهوری کشور با مراعات حداقل دو نکته می‌تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متاسفانه هیچکدام از این دو حاصل نشده است. اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی ان‌شاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد. البته این امر می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم که آنها صاحب واقعی کشورند و مشروعیت من و شما نیز از آراء آنها است.» گفتنی است تقاضای سوال از رئیس‌جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد. عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رئیس‌جمهوری عنوان شده است.
سایر اخبار این روزنامه
در هشتاد و یکمین سالگرد تشکیل گارد ملی ونزوئلا مادورو از سوء‌قصد پهپادی جان سالم به در برد با پایان یافتن مهلت‌90 روزه پس از خروج آمریکا از برجام، نخستین مرحله از تحریم‌های ثانویه علیه ایران از امروز آغاز می شود روحانی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس: سوال از رئیس جمهوری فرصت خوبی برای بیان برخی حقایق است محمد صادق جنان صفت دلمان برای روحانی بسوزد یا برای تهیدستان تامین ارز کلیه کالاهای اساسی به نرخ رسمی و ورود بدون محدودیت ارز به داخل کشور آخرین مصوبات هیات دولت بود اگر روزی روزنامه‌ای منتشر نشود، چه اتفاقاتی برای جامعه رخ خواهد داد؟ روزنامه، فقط یک روزنامه نیست محسنی اژه‌ای: معاون ارزی برکنار شده بانک مرکزی بازداشت شد تبارشناسی حمله به اصلاحات توسط براندازان و جریان‌های تندرو اصلاحات باید از واژه اصلاح‌طلبی عبور کند شوک به ورزش ایران؛ کیمیا رباط پاره کرد! پایان رویای پرچمداری در بازی‌های آسیایی 5 هواپیمای برجامی به ایران رسیدند ATR ، آخرین آورده برجام؟ از تو مدام رعشه، از من خواب غفلت محمد سلامتی: دولت برای حل مشکلات اقتصادی ستاد بحران تشکیل دهد تامین ارز کلیه کالاهای اساسی به نرخ رسمی و ورود بدون محدودیت ارز به داخل کشور آخرین مصوبات هیات دولت بود رئیس قوه قضائیه: حامیان غربی حقوق بشر از عده‌ای آشوبگر در ایران حمایت می‌کنند شوک به ورزش ایران؛ کیمیا رباط پاره کرد! پایان رویای پرچمداری در بازی‌های آسیایی