در هشتاد و یکمین سالگرد تشکیل گارد ملی ونزوئلا مادورو از سوء‌قصد پهپادی جان سالم به در برد

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی دو ساعت بعد از اختلال در سخنرانی او در یک مراسم نظامی با شنیدن صدای انفجار، نسبت به این رخداد واکنش نشان داد.
ویدیوهای منتشره از این واقعه نشان می‌دهند، زمانی که رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حاشیه یک مانور نظامی به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد تشکیل گارد ملی در حال سخنرانی در مورد وضعیت اقتصادی کشور است، ناگهان میکروفن‌های او از کار می‌افتند. سپس مادورو و کسانی که در کنارش روی جایگاه ایستاده بودند، به آسمان نگاه می‌کنند و به نظر می‌آید که از چیزی وحشت کرده‌اند.
در تصاویر تلویزیونی دیده می‌شود که سربازان و تماشاگران وحشت‌زده شروع به فرار می‌کنند. در این لحظه پخش زنده مراسم از شبکه تلویزیونی نیز قطع می‌شود. به گفته مقامات ونزوئلا در این حادثه هفت سرباز زخمی شده‌اند. نیکلاس مادورو اندکی پس از این حمله اتهامات سنگینی را علیه کلمبیا مطرح کرد. او در یک پیام تلویزیونی گفت «هیچ تردیدی» ندارد که خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا پشت این انفجار بوده است. او همچنین افزود: تامین‌کنندگان مالی این سوءقصد در آمریکا هستند و چندین نفر در رابطه با این حادثه بازداشت شده‌اند.
گروهی تاکنون ناشناخته به نام جنبش ملی سربازان فلانل مسئولیت اجرای این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه با انتشار پیامی در اینترنت گفته است، حمایت از دولتی که قانون اساسی را فراموش کرده و از خدمت دولتی، راهی شرم‌آور برای سودجویی خودش درست کرده، در تناقض با شرافت نظامی است.
به گزارش دویچه وله، مادورو بارها آمریکا و نیروهای اپوزیوسیون ونزوئلا را متهم به برنامه‌ریزی کودتا علیه خود کرده است. او می‌گوید وضعیت بد اقتصادی کشور در نتیجه «جنگ اقتصادی» دشمنان خارجی علیه او و ونزوئلا به‌وجود آمده است. ونزوئلا از مدت‌ها پیش دچار بحران شدید سیاسی و اقتصادی شده است. با این‌که ونزوئلا غنی‌ترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد، اما با این حال نرخ تورم در این کشور بسیار بالاست. طبق برآورد صندوق بین‌المللی پول، تا پایان سال جاری نرخ تورم می‌تواند در ونزوئلا به یک میلیون درصد برسد. بسیاری از شهروندان این کشور نیز در ماه‌های گذشته به دلیل فقر شدید به کشورهای همسایه پناه بردند.
سایر اخبار این روزنامه
در هشتاد و یکمین سالگرد تشکیل گارد ملی ونزوئلا مادورو از سوء‌قصد پهپادی جان سالم به در برد با پایان یافتن مهلت‌90 روزه پس از خروج آمریکا از برجام، نخستین مرحله از تحریم‌های ثانویه علیه ایران از امروز آغاز می شود روحانی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس: سوال از رئیس جمهوری فرصت خوبی برای بیان برخی حقایق است محمد صادق جنان صفت دلمان برای روحانی بسوزد یا برای تهیدستان تامین ارز کلیه کالاهای اساسی به نرخ رسمی و ورود بدون محدودیت ارز به داخل کشور آخرین مصوبات هیات دولت بود اگر روزی روزنامه‌ای منتشر نشود، چه اتفاقاتی برای جامعه رخ خواهد داد؟ روزنامه، فقط یک روزنامه نیست محسنی اژه‌ای: معاون ارزی برکنار شده بانک مرکزی بازداشت شد تبارشناسی حمله به اصلاحات توسط براندازان و جریان‌های تندرو اصلاحات باید از واژه اصلاح‌طلبی عبور کند شوک به ورزش ایران؛ کیمیا رباط پاره کرد! پایان رویای پرچمداری در بازی‌های آسیایی 5 هواپیمای برجامی به ایران رسیدند ATR ، آخرین آورده برجام؟ از تو مدام رعشه، از من خواب غفلت محمد سلامتی: دولت برای حل مشکلات اقتصادی ستاد بحران تشکیل دهد تامین ارز کلیه کالاهای اساسی به نرخ رسمی و ورود بدون محدودیت ارز به داخل کشور آخرین مصوبات هیات دولت بود رئیس قوه قضائیه: حامیان غربی حقوق بشر از عده‌ای آشوبگر در ایران حمایت می‌کنند شوک به ورزش ایران؛ کیمیا رباط پاره کرد! پایان رویای پرچمداری در بازی‌های آسیایی