معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

سید احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود، با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال و ان‌شاءالله به‌زودی دادگاه آن‌ها شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین امروز (دیروز) چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند. یکی از آن‌ها معاون ارزی بانک مرکزی است که البته شنیدم اخیراً کنار گذاشته شده بود. معاون اول قوه قضائیه گفت: یک نفر از کارمندان معاونین رئیس‌جمهور و چهار نفر از دلالان ارزی که در این خصوص فعالیت غیر مجاز داشتند، نیز امروز بازداشت شدند.
اژه‌ای در پایان گفت: همچنین یکی از صرافی‌هایی که به صورت غیر مجاز در زمینه اخلال در نظام پولی و ارزی کشور فعالیت داشت، روز گذشته احضار و پس از تحقیقات و تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت وارد زندان شد.
انتظار می‌رود مدیران نهاد‌های پولی و مالی و بنگاه‌های بزرگ و هلدینگ‌هایی که مشکوک به خیانت در امانت و تضییع اموال دولتی و عمومی هستند، به سرعت ممنوع الخروج شوند و بررسی عملکرد مدیران نهادی پولی و مالی مانند بانک‌ها، گروه‌های مالی، تأمین سرمایه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بیمه درمانی و بازنشستگی و...، دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی، مدیران ارشد بانک مرکزی که با تصمیمات اشتباه و مشکوک خسارت چند ده هزار میلیارد تومانی به کشور زدند، صرافی‌های خصوصی و بانکی که در سال ۹۶ مقادیر کلانی ارز از بانک مرکزی دریافت کرده و از توزیع به قیمت مناسب ممانعت و احتکار یا از کشور خارج کردند، مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تقلب و تبانی و دستکاری در ثبت سفارش کالا و بدهکاران کلان بانکی به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گیرد که در گام اول باید این افراد ممنوع الخروج شوند.