مقام رهبری در دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله آمریکا به سوریه:

جمهوری اسلامی با این‌گونه کارهای غلط، از میدان به‌در نمی‌رود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از تاکتیک‌های جنگ روانی در مسوولان ضعف و تزلزل ایجاد و احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» را در آنها القا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسوولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز‌به‌روز توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلاها را جبران کنند.
فرمانده کل قوا با تاکید بر لزوم ارتقای روزافزون توان عملیاتی و سازمانی نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: کمبودهای مالی نباید مانعی برای پیشرفت باشد و همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با وجود کمبودهای فراوان، یک جنگ طولانی با پیروزی قاطع و بدون جابه‌جا شدن حتی یک متر از مرز کشور به پایان رسید، امروز نیز می‌توان با ابتکار و همت بلند، کمبودها را برطرف کرد. ایشان پیشرفت‌های نظامی کنونی کشورمان را غیرقابل مقایسه با دوران جنگ دانستند و گفتند: با توکل به خدا، اعتماد به نفس و انضباط و پیگیری مدیریتی، امروز نیز می‌توانیم موانع را برطرف کنیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تقویت روحیه نیروهای مسلح» را وظیفه دیگر فرماندهان ارشد خواندند و با اشاره به برنامه دشمن برای «تضعیف روحیه مسوولان، مردم و نیروهای مسلح» افزودند: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از تاکتیک‌های جنگ روانی در مسوولان ضعف و تزلزل ایجاد و احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» را در آنها القا کند. «ارتقای تحقیقات» و «تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح» نکات دیگری بود که فرمانده کل قوا بر آن تاکید کردند و افزودند: بازنشستگان، ذخایر ارزشمند نیروهای مسلح هستند و باید برای مسایل مادی و معیشتی و به‌ویژه تکریم و احترام به آنان، فکر و تدبیر شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه و برخی تحلیل‌ها با هدف امکان‌پذیر نشان دادن این اقدام در نقاط دیگر دنیا افزودند: جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی کاملا از آمریکایی‌ها برمی‌آید و در نقاط دیگر دنیا نیز این کارها را کرده‌اند اما مساله این است که آنها جرات انجام چنین کاری را در کجا خواهند داشت؟ ایشان تاکید کردند: جمهوری اسلامی نشان داده است که با این‌گونه حرف‌های بی‌ربط و کارهای غلط از میدان به‌در نمی‌رود و مردم و مسوولانی که به انقلاب اعتقاد دارند با توکل بر خدا، در مقابل تهدیدها و تشرها عقب نمی‌نشینند زیرا اگر بنا بر عقب‌نشینی بود، امروز کشور دچار درماندگی و ورشکستگی روحی و تمدنی شده بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آنها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.