خبر

محکومیت محمد حبیبی
به ۷‌سال‌و‌نیم حبس
وکیل مدافع محمد حبیبی -فعال صنفی معلمان- از صدور حکم موکلش به ۷ سال و نیم حبس خبر داد. امیر رئیسیان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: به موجب رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده است. وی افزود: البته بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های ایشان یک و نیم برابر شده است. محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه امنیت ملی ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است. وکیل مدافع محمد حبیبی با بیان اینکه این حکم بدوی است، اظهار کرد: ظرف ۲۰ روز نسبت به این حکم تجدیدنظرخواهی خواهیم کرد. محمد حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند بازداشت شد.
 


نخبگان بازگشته به ايران تا يك سال‌حمايت مالي مي‌شوند
معاون علمي فناوري رئيس جمهورگفت: ازلحاظ مالي درسال اوليه فعاليت نخبگان بازگشته به ايران ازآنها درقالب قرارداد‌هاي پست داک حمايت مي‌شود تا ازاين نظرنيزمشکلي نداشته باشند. سورنا ستاري درخصوص تسهيلاتي که به نخبگان بازگشته ازخارج ازکشور ارائه مي‌شود، توضيح داد: اين افراد سرمايه انساني کشور ما هستند وبراي آن که بتوانيم ازآنها وحضورشان حمايت کنيم برنامه‌هاي ويژه‌اي درنظرگرفته ايم که اين برنامه‌ها مي‌تواند روند حضوراين افراد را درايران ودرحوزه کسب وکار تسهيل کند.وي افزود: يکي ازبرنامه‌هاي معاونت علمي فناوري براي نخبگان بازگشته به ايران ارائه حمايت‌هاي ازانتخاب وتامين ومحل تشکيلات کسب وکارمي‌باشد که تا يک سال ابتدايي فعاليت اين افراد تحت حمايت معاونت علمي هستند.ستاري درپايان خاطرنشان کرد: ازلحاظ مالي نيزدرسال اوليه فعاليت نخبگان بازگشته به ايران ازآنها درقالب قرارداد‌هاي پست داک حمايت مي‌شود تا ازاين نظرنيزمشکلي نداشته باشند.
 
متهم سوم پرونده ثامن به دادگاه رفت
دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی-اعتباری ثامن‌الحجج صبح دیروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور هیأت مستشار، نماینده دادستان، وکلای متهمین و جمعی از شکات و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد. میزان نوشت، طبق روال جلسات گذشته متهمان آقای (الف.م) و خانم (ر.الف) در جلسه حاضر بودند و بعد از ۱۱ جلسه غیبت متهم ردیف سوم آقای (م.ر) به همراه وکیل خود در جلسه حاضر شد. قاضی باقری در ابتدای جلسه توضیح داد: متهم ردیف سوم (م.ر) طی روز‌های اخیر به دادگاه خود را معرفی کرد و قرار وثیقه صادر شده و با تودیع وثیقه در حال حاضر آزاد است. در ادامه جلسه قاضی، متهم ردیف سوم را به جایگاه فراخواند و گفت: حسب محتویات پرونده کیفرخواست صادره که در اختیار شما است و شکایت شکات پرونده اتهام شما مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان و به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه یا نظایر آن قرائت و تفهیم می‌شود آیا این اتهام را قبول دارید؟ متهم ردیف سوم هم گفت: خیر، من عضو مستعفی شرکت ثامن‌الحجج از سال ۸۸ هستم. در ادامه نماینده دادستان گفت: آقای م. ر توسط بازپرس چندین بار از آدرس شرکت تعاونی احضار می‌شود، اما مراجعه نمی‌کند مأمور ابلاغ در ذیل یکی از احضاریه‌ها قید می‌کند که مسئولان دبیرخانه اعلام کرده‌اند که ما شخصی به نام م. ر نداریم. متعاقب آن متهم ممنوع‌الخروج می‌شود. غفاری ادامه داد: زمانی که بازپرس از دسترسی به متهم ناامید می‌شود، حکم جلب وی صادر می‌شود.