هر دو کاپیتان تیم ملی در جمع «پرشورها»



مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه شب در رویدادی که کم از یک کودتای بزرگ در بازار نقل و انتقال‌ها نبود، به تیم تراکتورسازی پیوستند و با این تیم قرارداد سه ساله بستند. این دو بازیکن میانسال دیشب (جمعه شب) راهی تهران شدند تا امروز (شنبه) به مرکز پزشکی ایفمارک بروند و تست پس بدهند و جدیدترین شرایط فیزیکی‌شان مشخص شود و سپس از یکشنبه در تمرینات قرمزهای تبریزی شرکت کنند. این نخستین بار در کل دوران ورزش حرفه‌ای دژاگه است که این هافبک تهاجمی فنی و کارساز سابق وولفسبورگ آلمان که اخیراً حضوری بواقع نادیده و ناموفق و توأم با مصدومیت مطلق در لیگ انگلیس هم داشت، سر از لیگ ایران درمی‌آورد و برای مسعود شجاعی نیز پایان دهنده یک دوری یک دهه‌ای از لیگ ایران است که طی آن، وی سر از لیگ‌های اسپانیا و یونان درآورد و پیراهن امثال اوساسونا و آ.ا.ک آتن را به تن کرد و بازیکن فیکس تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2014 شد ولی در جام 2018 حضوری اندک و کمرنگ داشت. با اینکه پرشورهای تبریزی با جذب این دو بازیکن اسم و رسم‌دار، هواداران ناراضی خود را شادمان و شگفت‌زده کرده‌اند اما به نظر می‌رسد برای بازگرداندن این دو بازیکن به دوران اوج‌شان کاری را به جان توشاک واگذار کرده‌اند که شاید خارج از توان این مربی بلندبالای ولزی باشد. تازه پس از عقد قرارداد سه ساله تراکتوری‌ها با شجاعی و دژاگه بود که توشاک گفت خبر نداشته دژاگه در یکی دو سال اخیر اغلب مصدوم و حاشیه‌نشین بوده است. وی افزود: باید دژاگه و شجاعی را در تمرین‌ها بسنجیم ولی برداشتم این است که  حداقل به یک ماه زمان برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز داشته باشند. متأسفم که نفرات جدید ما اغلب دیر به تیم تزریق شدند و اگر بر آنها سخت بگیریم، احتمال مصدوم شدن‌شان وجود دارد. در هر حال اینها برای من چالش‌های تازه‌ای است اما امیدوارم پایان کار ما با شیرینی کسب عنوان قهرمانی همراه باشد.
 انتقال شجاعی در رسانه‌های یونان


بدیهی است که مطبوعات یونان بازگشت شجاعی به لیگ ایران را پوشش و بازتاب وسیعی داده باشند زیرا وی چند سال در لیگ این کشور بازی کرد و پانیونیوس و آ.ا.ک آتن از هنرهای وی بهره‌مند شدند. عکس چهره و درج خبر این انتقال روزهای پنجشنبه و جمعه زینت‌بخش شماری از مطبوعات یونان بود.
تراکتوری‌ها رضاییان را هم می‌خواهند
با این حال  این آخرین کنکاش تراکتوری‌ها در بازار نقل و انتقال‌ها نیست زیرا آنها به دنبال رامین رضاییان هم هستند تا وی را نیز که در تیم اوستنده در لیگ بلژیک کار بزرگی را انجام نداده است، به لیگ ایران برگردانند. مدافع راست سابق پرسپولیس پیشینه بازی در راه‌آهن تهران را هم دارد.
شایعات عجیب درباره رقم قرارداد
مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به گران‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر تبدیل شده‌اند. گفته می‌شود مبلغ قرارداد دژاگه و شجاعی با تراکتورسازی 850 هزار دلار است و رقم قرارداد آنها نزدیک به 10 میلیارد می‌رسد. پیش از این گران‌ترین بازیکن ایرانی در لیگ برتر 3 میلیارد دریافتی داشته است و حالا این دو کاپیتان تیم ملی به گران‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر تبدیل شده‌اند.