رفتار و گفتار کیم جونگ اون درباره خلع سلاح کره شمالی در تضاد است

سرویس خارجی-درحالی که «مایک پومپئو» برای شرکت در اجلاس «آسه‌آن» در سنگاپور حضور دارد، از ادامه فعالیت اتمی
کره شمالی انتقاد کرد و گفت، تداوم فعالیت تسلیحاتی کره‌شمالی در تناقض آشکار با قول‌های کیم جونگ اون در نشست با ترامپ است و این موضوع نشان دهنده عهدشکنی و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل پیونگ یانگ است.
به گزارش فارس، «پمپئو» روز جمعه به خبرنگاران گفت: «کیم جونگ اون در سنگاپور به خلع سلاح هسته‌ای متعهد شد، جهان نیز انتظار دارد که آنها این کار را در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام دهند اما کره‌شمالی فعلا رفتاری متضاد با این تعهد دارد و تقریبا یک یا دو قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده ‌است. وی خواستار قطع هرگونه فعالیت تسلیحاتی این کشور شد.
هفته گذشته منابع آمریکایی اعلام کردند به تصاویر ماهواره‌ای دست یافته‌اند که نشان می‌دهد پیونگ یانگ کارخانه تولید موشک‌های بالستیک قاره پیما را که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد راه‌اندازی کرده است.


نامه کیم جونگ اون به ترامپ
سخنگوي کاخ‌ سفيد از ارسال نامه دوم رهبر کره‌شمالي براي رئيس‌جمهور آمريکا خبر داد.به گفته «سارا سندرز»، اين نوع نامه‌نگاري‌ها باهدف پيگيري نشست اخير سران آمريکا و کره‌شمالي در سنگاپور و پيشبرد تعهدها صورت می‌گیرد. «دونالد ترامپ» رئيس جمهور امريکا و
«کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي 12 ژوئن 2018 (22 خرداد) در سنگاپور ديدار و توافقنامه چهار ماده‌اي را امضا
 کردند.
به گزارش ایسنا، رهبر کره شمالي در حالي دومين نامه خود را براي ترامپ ارسال کرده که از اظهارات و موضع‌گيري‌هاي اخير مقامات آمريکا به خصوص وزير خارجه اين کشور بارها ابراز ناخرسندي کرده و حتي در سفر اخير «مايک پمپئو» به کره شمالي با وي ملاقات نکرد.
هر چند محتواي نامه‌هاي رهبر کره‌شمالي براي ترامپ منتشر نشده اما به گفته تحلیلگران «کيم‌جونگ اون» ترجيح مي دهد مخاطب اصلي روند تنش زدايي در شبه جزيره کره شخص ترامپ باشد. هرچند که با توجه به ويژگي‌هاي شخصيتي که رئيس جمهور امريکا دارد ، نمي توان روي قول و قرارهايي که وي مي دهد و يا توافقنامه‌هايي که امضا مي کند حساب کرد، اما رهبر کره شمالي درصدد است با ارسال نامه به ترامپ نشان دهد که به قول و قرارهايش براي تنش زدايي در شبه جزيره کره پايبند است.