متاتریدر 4 و 5 [دانلودمتاتریدر 4 ویندوز آمارکتس«Amarkets»]


چکیده : متاتریدر به عنوان یکی از برترین پلتفرم ها در سراسر دنیا شناخته می شود. به همین دلیل بسیاری از بروکر ها امکان دانلود متاتریدر 4 و 5 را برای کاربرانشان فراهم می کنند.

متاتریدر 4 و 5 از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی هستند که به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دارند.

هر کسی که با دنیای بازار های مالی آنلاین آشنایی داشته باشد، حتما نام «متاتریدر» - “Metatrader” را شنیده است. این پلتفرم های معاملاتی توسط شرکت روسی (MetaQuotes) ساخته شده اند و شیوه فعالیت تریدر ها در بازار های مالی را متحول کردند. در این مقاله قصد داریم تا پلتفرم های متاتریدر 4 و 5 بررسی کنیم.

متاتریدر 4 و 5؛ متاتریدر برای کدام سیستم عامل ها عرضه شده است؟!

شرکت متاکوتس چند سال پس از ارائه برنامه محبوب متاتریدر 4، نسخه شماره 5 این برنامه را با امکانات بیشتر وارد بازار کرد. متاتریدر 4 و 5 در حال حاضر هر دو پلتفرم برای سیستم عامل های «ویندوز»، «مک»، «اندروید»، «iOS» و «لینوکس» در دسترس هستند. همچنین این پلتفرم های معاملاتی یک نسخه تحت وب با نام (Webtrader) دارند که از طریق مروگر روی همه سیستم عامل ها در دسترس است. برای دانلود متاتریدر 4 و 5 می توانید علاوه بر سایت رسمی بروکر های فارکس، آنها را از سایت رسمی متاکوتس دانلود کنید.

مقایسه تفاوت ها و امکانات نسخه های 4 و 5 متاتریدر؛ کدام پلتفرم را انتخاب کنیم؟!

یکی از سوال های رایج در بین معامله گران بروکرهای فارکس این است که با metatrader کار می کنند آن است که متاتریدر 4 یا 5؟ یا کدام متاتریدر بهتر است؟ این سوالها همیشه جز رایج ترین سوالات کاربران در زمان انتخاب پلتفرم معاملاتی هستند که با مقایسه امکانات در این دو نسخه، انتخاب یکی از آنها را برای کاربران اسان تر می سازد.

این شرکت، ابتدا در سال 2005 نسخه چهار این برنامه را منتشر کرد و درست 5 سال بعد، در سال 2010 جدیدترین نسخه متاتریدر، یعنی متاتریدر پنج را عرضه کرد. این نسخه دارای امکانات و قابلیت های متفاوتی از نسخه قدیمی متاتریدر است که در این قسمت آنها را بررسی کنیم.

متاتریدر 5 پلتفرمی بسیار پیشرفته است و امکانات بسیار بیشتری در مقایسه با متاتریدر 4 دارد.

برای بررسی تفاوت متاتریدر 4 و 5، ویژگی های هر یک را می توانید در جدول زیر بررسی کنید. این جدول می تواند به تصمیم گیری شما برای انتخاب متاتریدر 4 و 5 کمک کند.

پلتفرم معاملاتی

متاتریدر نسخه 4

متاتریدر نسخه 5

تقویم اقتصادی

ندارد

دارد

حساب دمو

دارد

دارد

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

دارد

تست کننده استراتژی

دارد

دارد

انجام معاملات خودکار

دارد

دارد

تعداد نماد ها

1024

نامحدود

بازار های مالی

فارکس | طلا | نفت

فارکس | معاملات آتی | باینری آپشن | سهام | اوراق

المان های گرافیکی

31 عدد

44 عدد

تایم فریم

9 عدد

21 عدد

اندیکاتور

30 عدد

38 عدد

امکان ترید ارز دیجیتال

دارد

دارد

لینک دانلود متاتریدر 4 آمارکتس؛ mt4 آمارکتس برای ویندوز!

برای دانلود متاتریدر 4 آمارکتس باید به سایت بروکر مراجعه و از سر برگ «معاملات» روی گزینه (MetaTrader 4) کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده می توانید نسخه متاتریدر مناسب خود را انتخاب کنید و مراحل دانلود و نصب آن را پیش ببرید. پس از ورود به برنامه، صفحه اصلی برنامه باز می‌شود که شامل نمودار قیمت، فهرست ابزارها و نوار ابزار است. با استفاده از نوار ابزار، می‌توانید انواع ابزارهای معاملاتی را انتخاب کنید و در نمودار قیمت نمایش داده شود.

برای اجرای یک معامله، ابتدا باید نوع سفارش را انتخاب کنید. سپس حجم معامله و سطح توقف (Stop Loss) و سطح هدف (Take Profit) را مشخص کنید. پس از تأیید اطلاعات معامله، می‌توانید آن را اجرا کنید. برای مشاهده تاریخچه معاملات و سفارشات خود، می‌توانید به بخش “تاریخچه معاملات” در برنامه MT4 رفته و جزئیات را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید تا از متاتریدر اختصاصی دیگر بروکر ها استفاده کنید، می توانید دانلود متاتریدر 4 آلپاری، دانلود متاتریدر 5 لایت فارکس، دانلود متاتریدر 5 آلپاری، دانلود متاتریدر 5 آلپاری اندروید، دانلود متاتریدر 5 آمارکتس، متاتریدر 4 تحت وب آلپاری و ... را از وب سایت های معتبر همچون مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi، سایت رسمی بروکر آلپاری alpari.com، سایت رسمی بروکر لایت فارکس litefinance.org و دیگر بروکر ها انجام دهید.

نحوه اتصال متاتریدر 5 و 4 بروکر های فارکس به چه صورت است؟!

اتصال حساب بروکر های فارکس به پلتفرم های (MT4) و (MT5) بسیار ساده است و در چند مرحله کوتاه و ساده انجام می شود. اگر برنامه را از سایت بروکر دریافت کرده باشید، در زمان باز کردن آن پنجره ای به صورت خودکار باز می شود، با وارد کردن اطلاعات حساب و تایید آن به پلتفرم متصل می گردد. اما اگر برنامه را از سایت متاتریدر دریافت یا بخواهید حساب دیگر بروکر های فارکس را به آن اضافه کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید.

1.         به قسمت (Navigator) بروید، روی گزینه (Account) کلیک کنید و گزینه (Open an Account) را بزنید؛

2.         در پنجره باز شده در قسمت (Find Your Company) نام بروکر موردنظر را جستجو و انتخاب کنید؛

3.         پس از انتخاب بروکر، پنجره ای باز می شود که در آن باید اطلاعات حساب یعنی «نام کاربری»، «رمز عبور» و «نام سرور» را وارد کنید؛

4.         پس از این کار با کلیک روی گزینه (Finish)، حساب به متاتریدر متصل می شود.

آشنایی با بهترین اندیکاتور های متاتریدر 4 و 5؛

با دانلود متاتریدر 4 و 5 به انواع اندیکاتور ها و اسیلاتور های تکنیکال دسترسی خواهید داشت. این اندیکاتور ها تقریبا نیاز همه تریدر ها را برطرف می کنند. برخی از مهم ترین انواع اندیکاتور هایی که با دانلود متاتریدر 4 و 5 در دسترس شما قرار می گیرند عبارتند از:

·            اندیکاتور میانگین متحرک

·            اندیکاتور باند های بولینگر

·            اندیکاتور MACD

·            اندیکاتور RSI

·            اندیکاتور استوکاستیک

·            اندیکاتور ابر ایچیموکو.

نظر کارشناس سخن پایانی درباره دانلود متاتریدر 4 و 5:

متاتریدر به عنوان یک پلتفرم معاملاتی پیشرو و حرفه ای در دنیای بازار های مالی شناخته می شود و کمتر رقیب باکیفیت و قدرتمندی دارد. به همین دلیل اکثر کارگزاری های فارکس امکان دانلود متاتریدر 4 و 5 را برای کاربران خود فراهم کرده اند. متاتریدر با ابزار ها، نمودار های پیشرفته، معاملات خودکار و ده ها ویژگی دیگر به تریدر ها این امکان را می دهد تا با بهترین شرایط سفر معاملاتی خود را آغاز کنند. شما کدام پلتفرم را انتخاب می کنید؟ متاتریدر 4  یا 5؟!

منابع: مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi - سایت رسمی متاکوتس MetaQuotes.net - ویکی اف ایکس WikiFX

سوالات متداول:

کدام بروکر ها از متاتریدر استفاده می کنند؟

بروکر های آلپاری، آمارکتس، لایت فارکس، ویندزور، فیبوگروپ و... متاتریدر را در لیست پلتفرم های معاملاتی قرار داده اند.

آیا امکان باز کردن چند حساب به طور همزمان روی متاتریدر وجود دارد؟

بله؛ به راحتی می توانید چند حساب در متاتریدر ایجاد کنید.

آیا متاتریدر تنها پلتفرم معاملاتی در بازار فارکس است؟

خیر؛ پلتفرم های دیگری مانند (سی تریدر) و (نینجا تریدر) هم برای ورود به معاملات فارکس وجود دارند.